دوره ی مقدماتی Skype for Business

تخصص:
Skype for Business

مدت زمان:
۲۴ ساعت

روش برگزاری:
کارگاهی، عملی

توضیحات دوره 

در دنیای پیشرفته ی امروز، نیاز هر سازمان و شرکتی است تا از پیشرفته ترین متدهای ارتباطی در سطح کاربران داخل  و خارج سازمان استفاده بکنند. دوره ی مقدماتی Skype for Business اولین گام در راستای استفاده از این ویژگی ها در هر سازمان و شرکتی است. در این دوره کارآموزان به فراگیری متدهایی برای راه اندازی چت امن در بستر TLS، راه اندازی Enterprise Voice و بهره وری از VoIP در سازمان و همچنین آشنایی با مفاهیم VoIP از جمله: Voice Gateway ، Dial Plan , Voice Routing و همچنین یکپارچه سازی Skype for Business با Exchange و سایر IP-PBX های موجود در سطح سازمان (شامل مایتل، سیسکو، ایزابل و …) خواهند پرداخت. در این دوره همچنین با انواع توپولوژی های نصب سرور Skype for Business آشنا شده و میتوانید به راحتی توپولوژی مناسب سازمان خود را انتخاب، راه اندازی و پیکربندی کنند.

پس از این دوره

  • دانشجو درک صحیحی نسبت به مبانی مایکروسافت از جمله مفاهیم Forest, Domain, Tree, Child و ویژگی های AD DS و AD CA خواهد داشت.
  • همچنین میتواند سرور Skype for Business را نصب و راه اندازی کند و سرویس های اصلی آن را در دسترس سایت ها قرار دهد.
  • همچنین قادر به یکپارچه سازی (Integrate) سرورهای Skype for Business و Exchange جهت بهره وری از Chat History در سطح Client خواهد شد.
  • همچنین قادر خواهد بود تا در سطح سازمان سرویس چت، کنفرانس، Desktop Sharing و Enterprise Voice را پیاده سازی و مدیریت کند و به صورت کامل با مفاهیم Sip Trunk و نحوه ی برقراری ارتباط با سایر IP-PBX های موجود در سازمان آشنا خواهد شد.

مطالب و زمانبندی

تاریخچه ی UC

  • ۳۰ دقیقه

آشنایی با سرویس های مایکروسافت

  • ۳ ساعت
  • آشنایی با مفاهیم فارست، Child، Tree و دامین
  • Domain Controller
  • نصب رول ها و ویژگی ها
  • اکتیو دایرکتوری
  • بررسی پیش نیازها

مبانی توپولوژی

  • ۲ ساعت
  • سرور اسکایپ ویرایش استاندارد و Enterprise
  • سرور سایت
  • سرور رول

نصب و راه اندازی سرور Front End

  • ۸ ساعت
  • نصب پیش نیازها
  • نصب ابزارهای مدیریتی
  • آماده سازی اکتیو دایرکتوری
  • ساخت رکورد های DNS
  • ساخت و انتشار توپولوژی

مدیریت کاربران

  • ۳ ساعت
  • آشنایی با کنترل پنل اسکایپ
  • پیاده سازی چت و Enterprise Voice
  • ویژگی های اسکایپ نسخه ی کاربران

مفاهیم مخابراتی

  • ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • آشنایی با اجزای ارتباطی با مخابرات
  • پیاده سازی ترانک

پلن شماره گیری

  • ۲ ساعت
  • روتینگ شماره ها
  • سیاست گذاری بر روی شماره ها

یکپارچه سازی با Exchange

  • ۳ ساعت
  • نصب Exchange مقدماتی
  • یکپارچه سازی با سرور اسکایپ
  • راه اندازی سرویس آرشیو