تخصص:
Skype for Business
مدت زمان:
24 ساعت
روش برگزاری:
کارگاهی، عملی
توضیحات دوره
در دنیای پیشرفته ی امروز، نیاز هر سازمان و شرکتی است تا از پیشرفته ترین متدهای ارتباطی در سطح کاربران داخل و خارج سازمان استفاده بکنند. دوره ی مقدماتی Skype for Business اولین گام در راستای استفاده از این ویژگی ها در هر سازمان و شرکتی است. در این دوره کارآموزان به فراگیری متدهایی برای راه اندازی چت امن در بستر TLS، راه اندازی Enterprise Voice و بهره وری از VoIP در سازمان و همچنین آشنایی با مفاهیم VoIP از جمله: Voice Gateway ، Dial Plan , Voice Routing و همچنین یکپارچه سازی Skype for Business با Exchange و سایر IP-PBX های موجود در سطح سازمان (شامل مایتل، سیسکو، ایزابل و …) خواهند پرداخت. در این دوره همچنین با انواع توپولوژی های نصب سرور Skype for Business آشنا شده و میتوانید به راحتی توپولوژی مناسب سازمان خود را انتخاب، راه اندازی و پیکربندی کنند.
پس از این دوره
- دانشجو درک صحیحی نسبت به مبانی مایکروسافت از جمله مفاهیم Forest, Domain, Tree, Child و ویژگی های AD DS و AD CA خواهد داشت.
- همچنین میتواند سرور Skype for Business را نصب و راه اندازی کند و سرویس های اصلی آن را در دسترس سایت ها قرار دهد.
- همچنین قادر به یکپارچه سازی (Integrate) سرورهای Skype for Business و Exchange جهت بهره وری از Chat History در سطح Client خواهد شد.
- همچنین قادر خواهد بود تا در سطح سازمان سرویس چت، کنفرانس، Desktop Sharing و Enterprise Voice را پیاده سازی و مدیریت کند و به صورت کامل با مفاهیم Sip Trunk و نحوه ی برقراری ارتباط با سایر IP-PBX های موجود در سازمان آشنا خواهد شد.
تاریخچه ی UC
- 30 دقیقه
آشنایی با سرویس های مایکروسافت
- 3 ساعت
- آشنایی با مفاهیم فارست، Child، Tree و دامین
- Domain Controller
- نصب رول ها و ویژگی ها
- اکتیو دایرکتوری
- بررسی پیش نیازها
مبانی توپولوژی
- 2 ساعت
- سرور اسکایپ ویرایش استاندارد و Enterprise
- سرور سایت
- سرور رول
نصب و راه اندازی سرور Front End
- 8 ساعت
- نصب پیش نیازها
- نصب ابزارهای مدیریتی
- آماده سازی اکتیو دایرکتوری
- ساخت رکورد های DNS
- ساخت و انتشار توپولوژی
مدیریت کاربران
- 3 ساعت
- آشنایی با کنترل پنل اسکایپ
- پیاده سازی چت و Enterprise Voice
- ویژگی های اسکایپ نسخه ی کاربران
مفاهیم مخابراتی
- 2 ساعت و 30 دقیقه
- آشنایی با اجزای ارتباطی با مخابرات
- پیاده سازی ترانک
پلن شماره گیری
- 2 ساعت
- روتینگ شماره ها
- سیاست گذاری بر روی شماره ها
یکپارچه سازی با Exchange
- 3 ساعت
- نصب Exchange مقدماتی
- یکپارچه سازی با سرور اسکایپ
- راه اندازی سرویس آرشیو