شیرپوینت چیست

بسیاری از سرویسهایی که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده اند را میتوان به سادگی کاربردشان را توضیح داد، سرویسهایی ماننده اکسچنج ، اسکایپ و …، اما برخی از سرویسها مانند شیرپوینت را کمی سخت میتوان توضیح داد، چرا که در بسیاری از باورهای عمومی، تصور اشتباه یا بعضا متفاوتی از واقعیت چیستی اینگونه سرویسها وجود دارد. لذا ما قصد داریم تا در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم: شیرپوینت چیست.

پیش از اینکه توضیحات بیشتر در زمینه شیرپوینت چیست ارائه کنیم، پیشنهاد میکنم ابتدا به فایل زیر گوش کنید و پس از آن ادامه مطلب را مطالعه فرمایید: (فایلها به روز رسانی شد)

دانلود فایل صوتی مقدمه ای بر شیرپوینت چیست

فایل دوم و تکمیلی در حال ساخت میباشد (به زودی بارگزاری خواهد شد)

 

پس از مشخص شدن معضل و مشکل اساسی بسیاری از شرکتها، سرویس شیرپوینت ارائه شد و در حال حاضر در بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا به منظور ساخت یافته کردن اطلاعات از آن استفاده میشود.

بزرگترین شیرپوینت on-cloud دنیا (که قابل دستر همگان هست) همان سرویس معروف مایکروسافت به نام office365 میباشد. البته لازم به ذکر است که این سرویس مجموعه ی بسیار بزرگی از سرویسهای مایکروسافت است که بخشی از این سرویسها بر روی شیرپوینت پیاده سازی شده است.

اگر قصد دارید تا برخی از مشتریان بین المللی و بزرگ شیرپوینت را ببینید میتوانید به این لیست مراجعه نمایید.

بسیازی از شرکتهای زیر مجموعه و یا شرکای تجاری مایکروسافت شروع به ایجاد add in های مختلفی برای شیرپوینت نمودند، چرا که استفاده از شیرپوینت را ساده تر کنند و از همه مهمتر از اختراع دوباره چرخ جلوگیری نمایند.  در صورت علاقه به اطلاع از اینگونه ادین ها میتوانید به این لیست مراجعه فرمایید.

همانطور که در فایل صوتی گفته شد، شیرپوینت یک پلتفرم است و میتوان در این بستر حتی کدنویسی انجام داد که در صورت عدم پشتیبانی یک نیاز سازمانی توسط ابزارهای موجود در شیرپوینت، از زبانهای برنامه نویسی مختلف در آن استفاده نماییم. به منظور آشنایی با کد نویسی در شیرپوینت میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.

حال پس از پاسخگویی به سوال شیرپوینت چیست، سوال دیگری مطرح میشود: برای شروع کار با شیرپوینت از کجا شروع کنیم؟ برای پاسخ به این سوال میتوانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:k

شیرپوینت را از کجا شروع کنیم

 

2 دیدگاه در “شیرپوینت چیست

  • سلام
    خسته نباشید. بسیار عالی است. ممنونم از اینکه از پایه و اساس به آموزش شیرپوینت می پردازید.
    شاد و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *