تالار گفتگو در شیرپوینت

تا به حال شده بخواهید یک تالار گفتگو در شیرپوینت داشته باشید؟  بخواهید نظر افراد مختلف در مورد یک یا چند موضوع را بدانید. در خصوص پیاده سازی مدیریت دانش در یک سازمان می توان از این روش استفاده های زیادی کرد. مدیریت دانش به معنی نگهداری و ذخیره سازی تجارب کسب شده در ساززمان است. به طور مثال کار شما در حوزه ساخت ساختمان است. کارکنان شما مهندسان این حوزه هستند. ولی شخصی که سالها تجربه در خصوص ساختمان سازی دارند مواردی میدانند که افراد تازه کار به آنها توجه نمی کنند.  کارکنان سوالات خود را می پرسند و افراد متخصص مجموعه به آنها پاسخ می دهند.بدین ترتیب تعاملی بین افراد سازمان ایجاد می شود. در عین حال تجربه ها به افراد جدید منتقل می شود.  پس از گذشت یک بازه زمانی می توان با جستجو در این تالار پاسخ بسیاری از سوالات را فهمید.

می توان تمام این سوالات مطرح شده با بهترین جواب ها را در قالب کتابچه راهنمای سازمانی نگهداری کرد و به کاربران جدید تحویل داد تا تجارب به سرعت به آنها منتقل شود.

 

Discussion board در لیست های شیرپوینتی برای ایجاد تالار گفتگو طراحی شده است. قابلیت های کاربری زیادی در شیرپوینت برای این موضوع قرارداده شده است.

شما می توانید در این نوع لیست از سه روش نمایش

– اخیر : نمایش همه موارد

-بحث های من: مواردی که توسط کاربر ایجاد شده است

-سوالات بی پاسخ: مواردی که هنوز به آنها پاسخی داده نشده است.

استفاده کنید.

  در ویدیو زیر می توانید نحوه کار با این ابزار را که توسط اقای مهندس پژوم توضیح داده می شود، یاد بگیرید. همچنین توضیحاتی در خصوص ویرایش یک وب پارت وجود دارد. وب پارت ها برای نمایش لیست ها در صفحات بسیار کاربردی هستند. تنظیمات ظاهر یک وب پارت در ارتباط کاربران به شدت تاثیر گذار است.

تالار گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *