تغییر زبان پیش فرض سایتهای شیرپوینتی

طبق باور عموم مبنی بر عدم امکان تغییر زبان پیش فرض سایتهای شیرپوینتی قابل تعویض نیست. اما خبر خوب این است که تغییر زبان پیش فرض سایتهای شیرپوینتی امکان پذیر است. ما قصد داریم تا در این مقاله نحوه تغییر دادن زبان یک سایت در شیرپوینت را آموزش دهیم. امکان دارد ما سایتی به زبان انگلیسی داشته باشیم و بخواهیم زبان این سایت را به فارسی تغییر دهیم . راه حلی که شیرپوینت برای تغیییر زبان سایت بعد از ایجاد سایت می دهد انتخاب زبان جایگزین از مسیر زیر می باشد.

اضافه کردن زبان جایگزین در سایت شیرپوینتی

برای اضافه کردن زبان جایگزین با کلیک بر نماد چرخ دنده و کلیک بر Site Settings و سپس Language Settings   از زیر مجموعه Site Administration می توانیم زبان جایگزین را انتخاب نماییم.

زبان جایگزین سایت شیرپوینتی

با باز شدن صفحه تنظیمات زبان از بخش زبان های جایگزین زبان مورد نظر خود را انتخاب می کنیم.

انتخاب زبان سایت شیرپوینتی

این روش می تواند راه حل خوبی باشد اما ما نیاز داریم زبان پیش فرض سایت را تغییر دهیم. برای این کار می توانیم فیلد زبان را در دیتا بیس سایت شیرپوینتی تغییر دهیم.

تغییر زبان پیش فرض سایتهای شیرپوینتی از طریق دیتابیس

همیشه و همیشه تغییر بر روی دیتابیس شیرپوینت به صورت مستقیم کار کاملا خطرناک است، این موضوع تا جایی است که در معاهده ی پیش از نصب (user agreement)، همان صفحه ای که ما معمولا در حین نصب نرم افزارها به صورت کاملا بی توجه از آن میگذریم و دکمه ی next را میزنیم، به این موضوع اشاره شده است که در صورت تغییر در دیتابیس شیرپوینت، مایکروسافت هیچ گونه مسئولتی نداشته و این کار باعث ابطال لایسنس دریافت شده از مایکروسافت میگردد. لذا ما هم در کل این پیشنهاد را داریم که دیتابیس شیرپوینت را به هیچ عنوان ه صورت مستقیم ویرایش نکنید. اما این ویرایش زبان، بارها و بارها تست شده و پس از گذشت حتی چند سال از این ویرایش هیچ گونه مشکلی برای سایتها به وجود نیامده است. لذا میتوانید با خاطر جمع این کار را انجام دهید.

از SQL Management Studio برای ایجاد این تغییر استفاده کنید. جدول AllWebs  را از دیتا بیس سایت مورد نظر پیدا کنید.

با کلیک راست بر روی نام جدول، آن را در حالت ویرایش باز نمایید. و مقدار دو ستون Language و  Locale را از کد 1033 (کد زبان اگلیسی) به کد 1065 (کد زبان فارسی) تغییر دهید .

البته این را بدانید که زبان فارسی به صورت استاندارد جهانی با کد 1065 در language pack ها شناخته میشود. اما متاسفانه در برخی از فارسی سازهای موجود در بازار ایران، مواردی دیده شده است که از این کد برای زبان فارسی استفاده نکرده اند. لذا پیش از تغییر این کد از کد زبان فارسی استفاده شده در فارسی ساز خود اطمینان کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *