رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا

سازمانی با نمایندگی های مختلف در سراسر کشور در نظر بگیرید. هر نمایندگی سرورهای مختص خودش را دارد .فرآیندهایی ایجاد شده اند که با تمامی این نمایندگی ها  و سرورها ارتباط دارند و روزانه تعداد زیادی گردش کار اجرا می شود.اگر به هر دلیلی ارتباط اینترنت هر یکی از این نمایندگی ها که در شهرهای مختلف هستند و از ISP های مستقل اینترنت میگیرند قطع شود و در همان لحظه فلوهایی اجرا شده و به قسمتی از این فرآیند برسند که باید از  سرورها دیتا خوانده شود و یا عملیاتی انجام شود  ورک فلو به خطا میخورد .حال برای رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا باید چه کار کرد؟

 خب کاربر ادمین شیرپوینت باید یکی یکی این رکوردهای خطا خورده رو Terminate و مجددا Start کند که این عمل به صورت روزانه و با تکرارهای بالا انجام میشود که غیر اصولی و خسته کننده است.

بعضی از فرآیندها به صورت 24 ساعته کار میکنند و متوقف شدن فرآیند به دلیل خطا خوردن تا صبح روز کاریه بعدی نا امید کننده است.

برای رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا با یک فرآیند ساده میتوانیم این پروسه را به خود سیستم واگذار کرده و به اصطلاح هوشمند کنیم.

یک گردش کار در سطح سایت کالکشن ایجاد میکنیم و برای هر لیستی که نیازمند این نوع کنترل هست از یک Query List  با این فیلتر رکوردهای خطا خورده را به دست میاریم و آی دیشون رو داخل یه کالکشن میریزیم

رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا

توسط اکشن For each و به دست آوردن آی دی هر رکورد خطا خورده ، ستون Terminated که از قبل در لیست مورد نظر ساختیم رو با یه مقداری پر میکنیم که باعث تغییر یا ورژن خوردن آن رکورد شود.

رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا

مطابق تصویر زیر:

رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا

در نهایت فرآیند رو پابلیش و در قسمت زمانبندی فرآیندهای سایت تنظیم میکنیم که این پروسه بررسی و پیدا کردن آیتم های خطا خورده هر چند وقت یکبار تکرار شود برای مثال هر یک ساعت یک بار

در مرحله بعدی روی لیست مورد نظر یک فرآیند ساده با شرط اجرای فرآیند به شرط تغییر مقدار اون ستون ایجاد میکنیم

رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا

و داخل این فرآیند از دو اکشن Terminate workflow  و  Start workflow  به ترتیب مورد خطا خورده رو متوقف و مجددا اجرا میکنیم .

این پروسه تا زمانی که ارتباط اینترنت برقرار شود ادامه پیدا میکند .

رفع مشکل فرآیندهای دارای خطا

 امیدوارم این آموزش مفید قرار واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *