معرفی مخزن فرم و ساختار XML در شیرپوینت

مایکروسافت InfoPath یکی از نرم افزارهای مجموعه مایکروسافت آفیس می باشد. این فرم ساز ساده، فرم هایی تحت قالب XML ایجاد می کند. در شیرپوینت می توان یک لیست را با این ابزار ویرایش و طراحی کرد.  یا یک مخزن فرم ساخت و با کمک این نرم افزار یک فرم طراحی و پیاده سازی نمود.

به خاطر داشته باشید در صورتی که InfoPath لیست را باز کنید فیلدهای لیست نمایش داده می شود. در Form Library یا مخزن فرم هیچ فیلدی وجود ندارد.

همچنین در قسمت Manage Data Connection هم هیچ Connection ای موجود نیست در حالیکه در InfoPath لیست   ما Main Submit داریم.

در ویدیو زیر یک Template از InfoPath منتشر شده است. همانطور که مشاهده میکنید در صورت اضافه کردن فیلد در مخزن فرم هیچ ستونی در لیست اضافه نخواهد شد برخلاف InfoPath لیست.

برای فهمیدن Master- Detail حتما ویدیو زیر را مشاهده کنید. نحوه اضافه کردن Repeating Table در یک فرم InfoPath  توضیح داده شده است.

در سطح شیرپوینت می توان فایلهایی را پیوست  کرد که روشهای متفاوتی دارد. در لیستهای شیرپوینتی بعد از پیوست فایل می توانید در Root مسیر وب سایت آن فایل را ملاحظه کنید.در هر فرم InfoPath هم می توان پیوست اضافه کرد. در ویدیو زیر تمام این موارد در خصوص پیوست فایل در سطح شیرپوینت توضیح داده شده است.

با تشکر از اقای مهندس پژوم برای توضیحات تکمیلی در ویدیو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *