تولید فایل PDF توسط نینتکس و معرفی سرویس Word Automation

سرویس Word Automation  از SharePoint 2010 به Service Application ها اضافه شده است. این سرویس قابلیت تبدیل یک فایل با فرمت Word به نسخه های ثابت مانند PDF را فراهم کرده است. در بسیاری از شرکتها و سامانه های تولید شده توسط شیرپوینت نیاز است تا پس ازگذر از برخی مراحل، فایل PDF تولید شود و برای شخص یا گروهی ارسال شود و یا حتی در جایی از شیرپوینت ذخیره گردد. لذا قصد داریم تا در این مقاله نحوه ی آموزش تولید فایل PDF توسط نینتکس را آموزش داده و به معرفی سرویس Word automation که پیشنیاز این عملیات است بپردازیم.

در ساده ترین حالت، سرویس Word Automation قابلیت “Save as” برنامه Word را روی سرور اجرا می کند. به طور خاص، Word Automation فرمت های  برنامه Word پشتیبانی میکند شامل:

  • XML File Format documents (.docx, .docm, .dotx, .dotm).
  • Word 97-2003 documents (.doc, .dot).
  • Rich Text Format files (.rtf).
  • Single File Web Pages (.mht, .mhtml).
  • Word 2003 XML Documents (.xml).
  • Word XML Document (.xml).

همچنین  از تمام وظایف خودکار که هنگام اجرای سند فعال می شوند پشتیبانی می کند ، مانند:

  • به روز رسانی فهرست مطالب
  • محاسبه تمام فیلدها
  • XML mapping
  • تنظیم compatibility mode سند با آخرین نسخه یا نسخه های قبلی Word.

دقیقا ذخیره اسناد همانگونه که می توان در برنامه word انجام داد. Word Automation می تواند فرمت های Portable Document Format (PDF)  و  XML Paper Specification (XPS) را پشتیبانی کند.

با سرویس Word Automation ، وظایفی که قبلا شما را مجبور به باز کردن برنامه Word کلاینت  می کرد، می تواند به طور خودکار با قابلیت اطمینان بالاتر اجرا شود.

نمونه سناریوهای سرویس Word Automation

سرویس Word Automation برای پیاده سازی بسیاری از سناریوهای مختلفی که شامل تبدیل اسناد سرور هستند، طراحی شده است. به طور مثال:

  1. هر ماه یک شرکت تولیدی تعداد زیادی از صورتحساب ها را تولید می کند. با استفاده از ترکیبی از آفیس و خدمات Word Automation ، شرکت یک فرایند خودکار را برای تولید این فاکتورها در یک فرمت ثابت تنظیم می کند. فرایند خودکار یک قالب سند را که درSharePoint ذخیره می کند. سپس از هر رکورد صورتحساب در پایگاه داده یک سند با فرمت ورد تولید می شود. مجموعه اسناد تولید شده را به یک سند با فرمت ثابت مانند PDF یا فایل XPSتبدیل می کند.
  1. یک شرکت مهندسی دارای یک جریان کاری برای هماهنگی تأیید اسناد پروژه توسط هر یک از مشارکت کنندگان اصلی پروژه است. پس از اینکه همه متقاضیان یک سند مشخص را تأیید کردند، Word Automation به صورت خودکار یک کپی از سند را در قالب PDF برای آرشیو ذخیره می کند. یک نسخه هم برای مدیر پروژه ارسال می گردد.

پیکربندی Word Automation Service

در ادامه نحوه پیکربندی این سرویس در SharePoint 2013 را خواهید دید.

  1. Central Administration. را باز کنید
  2. Manage service application را انتخاب کنیدسرویس Word Automation
  3. در بالای صفحه روی New کلیک کنید و گزینه Word Automation Services را انتخاب کنید.سرویس Word Automation
  4. اسم و مشخصات دیگر را تکمیل میکنید.

حاا این سرویس ایجاد و آماده استفاده است. در این صورت در قسمت Service application به صورت زیر ایجاد شده است:

سرویس Word Automationسرویس Word Automation

سرویس Word Automation

سرویس Word Automation

تولید فایل PDF توسط نینتکس Nintex WrokFlow

به کمک عملکرد  Convert Document در Nintex Workflow می توانید اسناد Word یا صفحات وب و.. را تبدیل به یک فایل با فرمت PDF کنید. این عملکرد نیاز به نسخه Enterprise edition Nintex Workflow و فعال بودن سرویس Word Automation دارد.

برای تبدیل اسناد، می توانید به سادگی عملیات Convert Document را به Flow خود اضافه کنید. برای تست آن، یک سند بسیار ساده را برای یک کتابخانه اسناد ایجاد کردم و عملیات Convert Document را به این شکل پیکربندی کردم:

بدین ترتیب فایلی که Workflow روی آن اجرا شود تبدیل به PDF می شود. در زیر می توانید انواع فرمت های قابل تبدیل در این عملکرد را مشاهده کنید.

یک دیدگاه در “تولید فایل PDF توسط نینتکس و معرفی سرویس Word Automation

  • سلام
    بسیار ممنون بابت توضیحات در nintex امکان اضافه کردن واتر مارک وجود داره ؟
    ممنون میشم جواب بدین
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *