استقبال از شیرپوینت واقعیت افزوده

قصد داریم در این مقاله شما را با واقعیت افزوده و ارتباط آن با شیرپوینت آشنا کنیم و به استقبال از شیرپوینت واقعیت افزوده برویم. چرا که استفاده از این فناوری به زودی در سطح جهان فراگیرخواهد شد.

مدتی است که به دنبال نوشتن مقاله ای در زمینه ی virtual reality یا واقعیت افزوده بودم. اما در این زمینه به راحتی و با یک جستجو در اینترنت، مطالب زیادی درباره واقعیت افزوده پیدا خواهید کرد. دلایلی که ضرورت نگارش این مقاله را مسبب گردید، می توان اینگونه بیان داشت که ماکروسافت در نمایشگاه MCW 2019 با ارائه فناوری جدیدی که بعد از چهار سال تحقیق و توسعه مجددا آن را به دنیا معرفی کرد و قابلیت های جدیدتری را ارائه نمود. مایکروسافت قبلا نیز این قابلیت خود را با عنوان هولولنز( Hololenz) در نمایشگاه ماکروسافت سال 2015 به جهان معرفی کرده است. اما با مشاهده ی این کنفرانس متوجه شدیم که ماکروسافت چه قابلیت های جدیدی برای این فناوری در نظر گرفته است.

Hololenz

در سال 2017 کتابی از Satya Nadella ارائه شد که ویدئوی مربوط به این مطالب در قسمت پایین به اشتراک گذاشته شد. در این کتاب خلاصه ای از فناوری های که ماکروسافت در چند سال آینده قصد سرمایه گذاری روی آنها را دارد به نمایش گذاشته است.

با رونمایی این فناوری در نمایشگاه 2015 ماکروسافت، ذهن ها آمادگی آن را یافته بود که این چنین فناوری را در عرصه تکنولوژی خواهیم داشت. اما در سال 2017 کتابی که منتشر شد این نوید را به ما می داد که در عرصه ی فناوری چنین اتفاق شگرفی در حال وقوع است. از سال 2019 ما به عینه این را مشاهده کردیم که این واقعیت در حال رخ دادن است. حال وظیفه ما کارشناسان چیست؟ طبیعتا این موضوع را می توان به عنوان یک فرصت قلمداد کرد و اگر ما به عنوان یک تکنسین یا کارشناس یا یک معمار سازمانی در حال برنامه ریزی برای سازمان خود و دیتاها هستیم، این را بدانیم که زمان آن رسیده است که دیتاها تبدیل به واقعیت شوند اما واقعیتی از جنس مجازی یا واقعیت افزوده.

ما پیش بینی می کنیم قابلیت دیتاهایی که در Dynamics یا شیرپوینت ذخیره می شود نهایتا تا سه سال آینده خواهد بود و تا سه سال آینده این فناوری به عرصه واقعیت بپیوندد و ما بتوانیم در شرکت ها از عینک های VR ماکروسافت استفاده کنیم و بتوانیم Hololenz را به چشمانمان بزنیم. در این حیص ما مطالبی را هم با عنوان Holography به حضور شما تقدیم می کنیم. هولوگرافی هم دقیقا با یک ویدئو از ماکروسافت ارائه شد و مفهومی از میتینگ ها و معماری ها و دیزاین های را تعبیه می کند که به احتمال خیلی قوی در آینده رقیب بی همتای در این زمینه خواهد بود. VR جزوه اهداف بزرگ ماکروسافت می باشد و همانطور که یک زمان ویندوز را در بین تمامی Workstations با 95% پوشش تمام کلاینت ها توانست در دنیا جا افتاده کند. مطمئنا الان هم می تواند VR را در بسیاری از شرکت ها، سازمان ها و حتی منازل و همچنین کنسول های بازی جا بیندازد و ما آینده ای را شبیه به کارتون والی خواهیم دید که ما همگی یک عینکی به چشم داریم و باهم دیگه صحبت میکنیم بدون اینکه حضوری فیزیکی داشته باشیم.

آن روز را می توان متصور شد که ما در شهر ماشینی را روشن نمی کنیم که بخواهیم از یک نقطه به نقطه دیگری برویم، ما فقط عینک خود را به چشم می زنیم و مشخص می کنیم که می خواهیم در این لوکیشن حضور داشته باشیم و با این فناوری در آن لوکیشن حضور خواهیم داشت. تمامی این موارد، مواردیست که ما را وادار میکند به برنامه نویسی و همچنین فهم و درک هرچه بیشتر این فناوری، برای آنکه آینده از آن این فناوری است و ما هم باید بتوانیم با این فناوری خودمان را به روز کنیم.

این مقاله پیش درآمدیست به مقاله های آینده، که اگر بخواهیم در حوزه ی برنامه نویسی در این زمینه قدم بگذاریم باید بدانیم از کجا شروع کنیم؟ چیکار باید کنیم؟ به عنوان یک هدف آموزشی چه مسیری را باید طی کنیم. در مقالات بعدی با ما همراه باشید به امید آنکه بتوانیم هر چه زودتر این مقالات آموزشی را خدمت شما تقدیم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *