راه اندازیReport Server جهت Reporting Service شیرپیونت در حالتهای مختلف

SharePoint Mode , Native Mode , Reporting Services ,  Report Server

یک سرور گزارش سرویس گزارش دهی در یکی از دو حالت استقرار اجرا می شود؛ حالت بومی  Native mode یا حالت شیرپوینت.

لینک راهنما مایکروسافت: اطلاعات در مورد نصب و راه اندازی سرویس گزارش دهی Install Reporting Services.

Reporting Services report server، دو حالت استقرار را برای  سرور گزارش پشتیبانی می کند :

 

  • حالت بومی Native mode:شامل حالت بومیNative mode با وب پارت های SharePoint، که در آن Report Server  به عنوان یکApplication Server  اجرا می شود که تمام قابلیت های پردازش و مدیریت را منحصرا از طریق اجزای خدمات گزارش دهی فراهم می کند. شما یک سرور گزارش دهنده حالت Native را با Reporting Services configuration manager و SQL Server Management Studio تنظیم می کنید.
  • حالت شیرپوینت: جایی که یک  Report Server به عنوان بخشی از فارم سرور شیرپوینت نصب شده است. حالت شیرپوینت را با استفاده از دستورات PowerShell یا صفحات مدیریت محتوای شیرپوینت نصب و پیکربندی کنید.

 

در SQL Server Reporting Services شما نمی توانید یک سرور گزارش را از یک حالت به حالت دیگری تغییر دهید. اگر می خواهید نوع سرور گزارش که محیط شما از آن استفاده می کند را تغییر دهید، باید حالت مورد نظرReport Server  را نصب کنید و سپس موارد گزارش را کپی یا انتقال دهید یا دیتا بیسreport server را، از report server نسخه های قدیمی به Report Server جدید انتقال دهید. این فرآیند معمولا به عنوان “مهاجرت” شناخته می شود.

مراحل مورد نیاز برای مهاجرت، به حالت مهاجرت و نسخه ای که از آن مهاجرت می کنید بستگی دارد.

مقایسه ویژگی های حالت بومی و شیرپوینت:

ویژگی یا اجزاءحالت بومی

native mode

حالت شیرپوینت

  Sharepoint  mode

آدرس دهی  URL

URL addressing

بلیآدرس URL در حالت یکپارچه SharePoint متفاوت است. URL های شیرپوینت برای گزارش گیری، مدل های گزارش، منابع داده مشترک و منابع استفاده می شوند. سلسله مراتب پوشه گزارش سرور استفاده نشده است. اگر شما برنامه های سفارشی دارید که در دسترسی به URL به عنوان پشتیبانی شده در سرور گزارش حالت بومی پشتیبانی می شوند، این قابلیت دیگر کار نخواهد کرد زمانی که سرور گزارش برای یکپارچگی SharePoint پیکربندی شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دسترسی به URL، ببینید URL Access Parameter Reference

سرویسهای امنیتی سفارشی

 

Custom security extensions

بلیافزونه های امنیتی سفارشی سرویسهای گزارش دهی نمیتوانند در سرور گزارش، مستقر و یا استفاده شوند. سرور گزارش شامل یک افزونه امنیتی خاصی است که هر وقت سرور گزارش را برای اجرا در حالت یکپارچه شیرپوینت پیکربندی کنید استفاده می شود. این افزونه امنیتی یک جزء داخلی است و برای عملیات یکپارچه لازم است.
مدیریت پیکربندی

Configuration Manager

 

بلیConfiguration Manager را نمی توان برای مدیریت سرور گزارش حالت شیرپوینت استفاده کرد. در عوض، از مدیریت مرکزی شیرپوینت استفاده کنید.
مدیریت گزارش

Report Manager

بلیمدیریت گزارش را نمی توان برای مدیریت حالت شیرپوینت استفاده کرد. از صفحات برنامه SharePoint استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشترReporting Services SharePoint Service and Service Applications. را ببینید.

گزارشهای مرتبط

Linked Reports

بلیخیر
گزارش های من

My Reports

بلیخیر
اشتراک من و روش های بارگزاری.

My Subscriptions and batching methods.

یلیخیر
هشدارهای داده

Data Alerts

خیربلی
Power Viewخیربلی ، نیاز به Silverlight در مرورگر کاربر.
گزارش RDL

.RDL reports

بلیبلی

گزارشات RDL می تواند در سرور گزارش خدمات گزارش دهی در حالت Native یا در حالت شیرپوینت اجرا شود.

گزارش های RDLX

.RDLX reports

خیربلی

Power View. گزارشات RDLX تنها می تواند در گزارش سرور سرویس گزارش دهی در حالت شیرپوینت اجرا شود.

شیرپوینت مدارک کاربری برای

گسترش لیست شیرپوینت

SharePoint user token credentials for the SharePoint list extension

خیربلی
مناطق AAM برای استقرار اینترنت

AAM zones for internet

facing deployments

خیربلی
پشتیبان گیری و بازیابی شیرپوینتخیربلی
پشتیبانی لاگ ULSخیربلی

حالت بومی Native Mode

در حالت Native ، یک Report Server، سرور مستقلی است که تمام ویوها، مدیریت، پردازش و تحویل گزارش ها و مدل های گزارش را فراهم می کند. این حالت پیش فرض برای موارد گزارش سرور است. شما می توانید یک سرور گزارش در حالت native نصب کنید که در طول نصب و راه اندازی، پیکربندی شده است و یا می توانید پس از راه اندازی کامل آن را برای عملیات حالت بومی  پیکربندی کنید.

نمودار زیر معماری سه لایه از استقرار حالت بومی سرویس گزارش دهی را نشان می دهد. این نمودار پایگاه داده ریپورت سرور و منابع داده را در لایه داده ها، اجزای سرور گزارش را در لایه میانی و برنامه های کاربردی مشتری و ابزارهای داخلی و یا سفارشی را در لایه ارائه نشان می دهد. این نمودار جریان درخواست ها و داده ها را در میان اجزای سرور و اجزایی که محتوای را از یک مخزن داده ارسال و بازیابی می کنند را نشان می دهد.

Reporting Service

Reporting Service

 

سرور گزارش به عنوان یک Microsoft Windows service، به نام “Report Server Service” اجرا می شود که  background processing،web service  و سایر عملیات را میزبانی می کند. در کنسول سرویس ها ، این سرویس به عنوان خدمات گزارش دهی SQL Server (SQL Server Reporting Services) ذکر شده است.

توسعه دهندگان Third-party می توانند افزونه های اضافی برای جایگزینی یا گسترش قابلیت پردازش سرور گزارش ایجاد کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابط برنامه های کاربردی موجود برای توسعه دهندگان نرم افزار، لینک زیر را ببینید. Technical Reference.

 

حالت Native به همراه وب پارت های SharePoint:

سرویس گزارش دهی دو وب پارت فراهم می کند که می توانید آن را در یک نمونه از Windows SharePoint Services 2.0 یا بالاتر  و یا SharePoint Portal Server 2003 یا بالاتر نصب کنید. از یک سایت شیرپوینتی، می توانید از وب پارت ها، برای پیدا کردن و مشاهده گزارش هایی در سرور گزارش که در حالت بومی ذخیره و پردازش می شود، استفاده کنید. این وب پارت ها در نسخه های قبلی Reporting Service معرفی شد.

 

حالت شیرپوینت SharePoint Mode  :

در حالت شیرپوینت، یک Report Server باید در یک فارم سرور شیرپوینت اجرا شود. پردازش، رندر کردن و مدیریت ویژگی های Report Server ، توسط یک سرور نرم افزاری SharePoint، که اجرا کننده Reporting Services SharePoint shared service و یک یا چند برنامه Reporting Service است ارائه می شود. یک سایت شیرپوینت، دسترسی مجزایی به محتوای Report Server و عملیات را فراهم می کند.

موارد مورد نیار حالت شیرپوینت :

  • شیرپوینت Foundation 2010 یا شیرپوینت سرور 2010.
  • یک نسخه مناسب از افزونه های Reporting Services برای محصولات شیرپوینت 2010.
  • یک سرور نرم افزار SharePoint با سرویس اشتراک گذاری خدمات گزارش دهی (Reporting Services shared service) نصب شده و حداقل یک سرویس گزارش خدمات (Reporting Services service application).

تصویر زیر محیط سرویس گزارش دهی حالت شیرپوینت را نشان می دهد:

Reporting Service SharePoint Mode

Reporting Service SharePoint Mode

شرح

1زمانی که می خواهید از ویژگی های برنامه های وب مانند مشاهده گزارش یا صفحات مدیریت خدمات گزارش برای انجام وظایف مانند مدیریت منابع داده یا اشتراک استفاده کنید، وب سرورها یا web front-ends (WFE). افزونه (Reporting Service add-on) باید بر روی هر وب سرور نصب شود.
2برای برقراری ارتباط کلاینتها با Application Server  ها، از طریق Proxy Service Reporting Service ،افزونه URL ها و end Point SOAP را نصب میکند.
3Application service serverها ، reporting service sharing را اجرا می کنند. مقیاس تهیه گزارش به عنوان بخشی از فارم شیرپوینت و با اضافه کردن سرویس reporting service به Application service serverهای اضافی، مدیریت می شود.
4شما می توانید بیش از یک برنامه سرویس خدمات گزارش را با تنظیمات مختلف از جمله مجوز، ایمیل، پروکسی و اشتراک ها ایجاد کنید.
5گزارشات، منابع داده ها و موارد دیگر در پایگاه های محتوا شیرپوینت ذخیره می شود.
6برنامه خدمات سرویس گزارش دهی سه پایگاه داده برای سرور گزارش، موقت و ویژگی های هشدار داده ایجاد می کند. تنظیمات پیکربندی که در همه برنامه های سرویس SSRS اعمال می شوند در فایل RSReportserver.config ذخیره می شوند.

 

روند گزارش و برنامه ریزی و روند تحویل:

سرور گزارش شامل دو موتور پردازش است که پردازش گزارش اولیه و متوسط و عملیات برنامه ریزی شده و تحویل را انجام می دهد. پردازشگر گزارش، تعریف گزارش یا مدل را بازیابی می کند، اطلاعات طرح را با داده های فرمت پردازش داده ترکیب می کند و آن را در فرمت درخواستی ارائه می دهد. فرآیند برنامه ریزی و تحویل، گزارشات را از یک برنامه رونویسی می کند و گزارش ها را برای مقصد هدف ارائه می دهد.

 

پایگاه داده سرور گزارش :

سرور گزارش یک سرور استثنایی است که تمام خواص، اشیاء و فراداده ها را در یک پایگاه داده SQL Server ذخیره می کند. داده های ذخیره شده شامل گزارش های منتشر شده، گزارش های تلفیقی، مدل های گزارش و سلسله مراتب پوشه ای است که آدرس برای تمام موارد مدیریت شده توسط سرور گزارش را فراهم می کند. یک پایگاه داده سرور گزارش می تواند ذخیره سازی داخلی برای نصب یک سرویس گزارش دهی یا برای چندین سرور گزارش که بخشی از استقرار خارج ازمقیاس است را فراهم کند. اگر سرور گزارش را برای اجرا در یک برنامه بزرگتر از یک محصول یا تکنولوژی شیرپوینت پیکربندی کنید، سرور گزارش از پایگاه داده های شیرپوینت علاوه بر پایگاه داده سرور گزارش استفاده می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مخزن های داده استفاده شده در نصب خدمات گزارش Report Server Database (SSRS Native Mode) را ببینید.

 

تأیید هویت، رندر، داده ها و برنامه های تحویل :

سرور گزارش از انواع فرمت های زیر پشتیبانی می کند: افزونه های تأیید اعتبار، فرمت های پردازش داده، افزونه های پردازش گزارش، رندر افزونه ها و افزونه های تحویل. یک سرور گزارش حداقل به یک افزونه تأیید اعتبار، فرآیند پردازش داده ها و فرمت رندر نیاز دارد. فرمت های پردازش تحویل و گزارش سفارشی اختیاری هستند، اما اگر بخواهید از توزیع گزارش یا کنترل های سفارشی پشتیبانی کنید، لازم است.

خدمات گزارش دهی افزونه های پیش فرض را فراهم می کند به طوری که شما می توانید از تمام ویژگی های سرور بدون نیاز به توسعه اجزای سفارشی استفاده کنید. جدول زیر افزونه های پیش فرض را توضیح می دهد که به یک نمونه کامل سرور گزارش کمک می کند که عملکرد آماده برای استفاده را فراهم می کند:

 

نوعپیش فرض
احراز هویت Authentication

 

نمونه سرور گزارش پیش فرض از تایید هویت ویندوز پشتیبانی می کند، از جمله موارد مربوط به جعل هویت و اعلان اگر در دامنه شما فعال باشد.
پردازش داده ها

Data processing

یک نمونه پیش فرض سرور گزارش شامل افزونه های پردازش داده برای SQL Server، Analysis Services، Oracle، Hyperion Essbase، SAPBW، OLE DB، Parallel Data Warehouse ، و منابع داده ODBC است.
رندر

Rendering

یک نمونه پیش فرض سرور گزارش شامل رندر افزونه های برای HTML، اکسل، CSV، XML، تصویر، ورد، لیست شیرپوینت و PDF است.
تحویل

Delivery

یک نمونه پیش فرض سرور گزارش شامل یک افزونه تحویل ایمیل و یک افزونه تحویل اشتراک فایل است. اگر سرور گزارش برای یکپارچگی شیرپوینت پیکربندی شده است، می توانید از یک افزونه تحویل استفاده کنید که گزارش ها را در یک کتابخانه شیرپوینت ذخیره می کند.

توجه :

سرویس گزارش شامل مجموعه ای کامل از ابزارها و برنامه های کاربردی است که می توانید برای مدیریت سرور، ایجاد محتوا استفاده کنید و  این محتوا را برای کاربران در سازمان خود در دسترس قرار دهید.

 

یک دیدگاه در “راه اندازیReport Server جهت Reporting Service شیرپیونت در حالتهای مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *