معرفی و دانلود MS Exchange 2019 (اکسچنج 2019)

ما با افتخار اعلام می داریم که ساخت پیش نمایش Exchange 2019 (اکسچنج 2019) هم اکنون در دسترس قرار گرفته است. می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

ما عمیقاً باور داریم که آفیس 365، بهترین و مقرون به صرفه ترین تجربه را به مشتریان ما ارائه می دهد؛ می دانیم که برخی مشتریان دلایلی برای ماندن on-premises دارند.  Exchange 2019 (اکسچنج 2019) طوری طراحی شده است که امنیت، عملکرد و قابلیت های مدیریتی و سرپرستی بهتری را ارائه دهد. این ویژگی ها همان ویژگی هایی هستند که مشتریان به ما می گویند از Exchange انتظار دارند. همچنین ما ویژگی هایی داریم که کاربران نهایی ما نیز آن ها را می پسندند.

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی در هر یک از این حوزه ها معرفی می شوند:

امنیت اکسچنج 2019

ما برای نصب Exchange 2019 (اکسچنج 2019) در هسته ویندوز سرور (Windows Server Core)، پشتیبانی فراهم کرده ایم. Exchange 2019 (اکسچنج 2019) که بر روی  Windows Server 2019 Core نصب شده است امن ترین پلفترم برای Exchange را فراهم کرده است. همچنین گزینه نصب Exchange 2019 Preview را بر Windows Server 2016 Core یا Windows Server 2016/2019 با دسکتاپ (Desktop Experience) دارید؛ اما ما سعی کرده ایم اطمینان حاصل کنیم که اجرای Exchange بر Windows Server Core 2019 بهترین گزینه برای کدهای ما است.

عملکرد اکسچنج 2019

ما سعی کرده ایم Exchange Server از مزایای هسته بزرگ تر و سیستم های memory packed که مشتریان ما این روزها خریداری می کنند بهره مند شود. ما مطمئنیم که شما با موففقیت Exchange Server را تا 48 هسته پردازنده و 265 گیگابایت RAM اجرا می کنید.

ما جستجو را با استفاده از فناوری Bing مهندسی مجدد کرده ایم تا سرعت آن را بالاتر برده و منجر به نتایج بهتری نیز شود؛ و در انجام این کار، رفع خرابی های دیتایس را سریع تر، و مدیریت آن را آسان تر کرده ایم. شاخص های جستجو امروزه در خود دیتابیس قرار گرفته اند. هیچ فایل log مجزا برای مدیریت وجود ندارد. با توجه به آن که داده های شاخص در دیتایس قرار دارند، حمل log معمول شامل دیتایس و داده های جستجو در یک نسخه کپی منفرد است و شاخص نیز همیشه در تمام کپی های دیتایس، به روز است.

در Ignit سال گذشته ما به شما گفتیم که Exchange Online شروع به استفاده از Solid State Drives کرده است. بله؛ درست است، همان SSD. بسیاری از افراد از این خبر شوکه شدند. سال هاست که ما به شما گفته ایم از ذخیره های کم قیمت استفاده کنید و حالا تغییر سیاست داده ایم و از SSD استفاده می کنیم؟ تیم Exchange دارد چه کار می کند؟

خب، چیزی که ما قبلاً گفته بودیم دقیقاً گفته­ بالا نبود. چیزی که ما گفتیم آن بود که ما از SSD، علاوه بر دیسک های spinning کم هزینه استفاده می کنیم. چرا؟ ما کاملاً به محدودیت هایی که ذخیره های ارزان قیمت دارند رسیده ایم. تاخیر خواندن در آن دیسک ها هنوز هم بهبود نیافته است؛ اما ظرفیت ذخیره در حال افزایش است. این موضوع ما را به این نتیجه رساند که ما باید راهبرد خود را مجدداً بررسی کنیم.  پس از بررسی راهبرد، برخی از داده ها را از دیسک های spinning بر روی SSD ذخیره کردیم و از دستگاه بسیار سریع برای ذخیره داده های جستجوی کلیدی استفاده کردیم تا login ها را سریع تر و بازیابی پیام را نیز سریع تر کنیم. ما هنوز هم از ذخیره ارزان برای ذخیره تمام داده ها استفاده می کنیم؛ اما به طور هوشمندانه از SSD استفاده می کنیم تا تجربه کلی کاربر، بهتر شود.

ما این قابلیت خواندن و نوشتن ذخیره را به Exchange Server 2019 اضافه کرده ایم؛ اما آن در Preview فعال نشده است. می دانیم شما سوالات زیادی در مورد این ویژگی جدید دارید و البته ما نیز قصد تهیه راهنمای پیکربندی را داریم. اما اطلاعات زیادی در مورد این تغییرات در Microsoft Ignite 2018  ارائه داده ایم. از این صفحه دیدن می کنید؛ اینطور نیست؟

تجربه کاربران با اکسچنج 2019

یکی از مهم ترین قابلیت ها در Exchange، تقویم است. تمام سازمان های بزرگ کاربران تقویم بوده و سازمان هایی که به تقویم ها متکی هستند به مردم کمک کنند تا بدینوسیله کار خود را انجام می دهند.  ما چند ویژگی کلیدی مثل Do Not Forward و Simplified Calendar Sharing را از آفیس 365 به On-Premises Exchange آورده ایم. مطمئنیم که بسیاری از کاربران ما از آن ویژگی ها خوشحال می شوند. مدیران نیز ویژگی های جالبی را دریافت می کنند؛ ما این قابلیت را برای مدیریت رویدادها در تقویم کاربران و تخصیص آسان تر مجوزها اضافه کرده ایم.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد آن است که نقش Unified Messaging، در Exchange 2019 (اکسچنج 2019) قابل دسترس نیست. مشتریانی که در حال حاضر به یک PBX شخص ثالث یا اسکایپ برای Business server  به سرور Exchange متصل می شوند نمی توانند این کار را با mailbox های Exchange 2019 (اکسچنج 2019) انجام دهند. آن دسته از مشتریانی که ارتقا در Exchange Server 2019 را در نظر می گیرند باید مهاجرت به اسکایپ برای Exchange 2019 (اکسچنج 2019) را نیز در نظر بگیرند و از voicemail cloud استفاده کنند یا به آفیس 365 با voicemail cloud مهاجرت کنند. اطلاعات بیشتر در مورد این تغییر پیش از عرضه در دسترس خواهد بود.

این امر، مجموعه ای از تغییراتی است که به Exchange 2019 (اکسچنج 2019) برگردانده ایم. برنامه ما آن است که Exchange 2019 (اکسچنج 2019) را در اواخر این سال عرضه کنیم و قصد داریم در Microsoft Ignite در مورد آن صحبت های زیادی داشته باشیم.

به Preview نگاهی داشته باشید و ما واقعا توصیه می کنیم اگر به آن دسترسی دارید آن را بر روی Windows Server Core و Windows Server 2019 Core نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *