مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business

کمپانی مایکروسافت در تاریخ 30 جولای 2019، اعلام کرد Skype for Business Online در تاریخ 31 جولای 2021 بازنشست خواهد شد. همچنین مایکروسافت تاریخ بازنشستگی Skype for Business (on-premise) رو سال 2025 اعلام کرده.اما آیا این بدان معناست که دیگر ما شاهد چت های سازمانی مایکروسافت نخواهیم بود؟ خودتان چه فکر میکنید؟ در این مقاله به مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business خواهیم پرداخت.

پاسخ به سوال مطرح شده بسیار ساده است و همه ی ما میدانیم که مایکروسافت همواره راهکارهای جدیدی را در راستای بهبود تجربه ی مشتری ارائه می دهد.

برای هر دو مورد اشاره شده در بالا، مایکروسافت راهکار جدید خود، یعنی تیمز را با ویژگی های منحصر به فرد که مورد نیاز یک فضای کاری مدرن است، در تاریخ 14 مارس 2017 معرفی و عرضه کرد. این راهکار، به علت اجرا شدن بر روی Azure Cloud دیگر نیازی به نصب در سایت مشتری ندارد و می تواند کاملا از پس نیازهای مشتری و مقیاس پذیری سازمان برآید. اما ممکن است سوالاتی ذهن ما را درگیر کند؛ چگونگی مدیریت برخی موارد از جمله شماره های شعب، شماره های Helpdesk و توزیع های پیچیده ی مراکز تماس از جمله ی این سوالات میباشد.

پایان دوره ی Skype for Business

در تاریخ 11 نوامبر 2014، Skype for Business به عنوان جانشین Lync از طرف کمپانی مایکروسافت معرفی گردید. طبق قراردادی بالغ بر 8.5 میلیارد دلار، مایکروسافت حق مالکیت اسکایپ (skype) را از این کمپانی خریداری کرد. حال، پس از گذشت 5 سال از این معرفی، مایکروسافت تاریخ جولای 2021 را به عنوان تاریخ end-of-life دوره ی نسخه ی Online و تاریخ اکتبر 2025 را به عنوان تاریخ نهایی ارائه ی پشتیبانی از خدمت رسانی نسخه ی On-Premise این برنامه ی محبوب اعلام کرده است.

مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business

مایکروسافت تیمز , بدون نیاز به نصب

در حالی که Skype for Business علاوه بر نصب روی تمامی کلاینت ها ، بر روی ویندوز سرور های مختلف نیز بایستی نصب شود، مایکروسافت تیمز یک برنامه ی تحت وب است که بر روی راهکار ابری Azure اجرا می شود. از این رو، به آسانی می توان آن را برای هر یک از کارمندان، و بر روی هر دستگاهی فعال و اجرا شود. علاوه بر این، می توان آن را بر روی مرورگر رایانه، به عنوان یک برنامه ی ویندوزی و یا بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کرد.

 

مایکروسافت تیمز، بخشی از آفیس 365

مایکروسافت تیمز، بخشی از اکثر بسته های Office 365 میباشد و ادمین های سیستم میتوانند به راحتی آن را برای کارمندان فعال کنند. 

ارتباط و همکاری در یک فضای کاری مدرن

چندین چت همزمان، اشتراک گذاری آسان فایل ها، همگام سازی کامل با Office 365، تماس صوتی و تصویری، اشتراک گذاری صفحه ی نمایش و … از جمله ویژگی های مایکروسافت تیمز هستند. مایکروسافت تیمز، بسیاری از ویژگی های حیاتی ای که Skype for Business آن را پشتیبانی نمی کند پوشش میدهد. در انتهای این مقاله به بررسی و مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business به صورت کامل میپردازیم.

روتینگ شماره های شعب و سرویس ها از طریق مایکروسافت تیمز

یکی از نگرانی های مدیران شبکه در خصوص حذف Skype for Business on-premise نحوه ی شماره گیری و انتقال تماس هاست، چیزی که در Skype for Business تحت عنوان Enterprise Voice پشتیبانی میشود. کاربران مایکروسافت تیمز می توانند انتقال خودکار تماس ها را تنظیم کنند. اگرچه، قاعده و قانون این کار در تیمز محدود است و تنها انتقال تمامی تماس ها بر روی یک شماره ی خاص را پشتیبانی میکند. تماس های تیمی، به عنوان مثال با مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business بر روی Help Desk ها با چندین کارشناس پاسخگو، نمی توانند از یک منطق خاص پیروی کند. علاوه بر آن، هیچگونه سرویس گزارش گیری برای داده های تماس در حال حاضر وجود ندارد. منتظر مقاله ی بعدی و جذاب من در خصوص Enterprise voice strategy for Cloud باشید.

مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business در ارائه خدمات به مشتریان

استفاده از شماره های اصلی، Help Desk ها یا شماره های شعب از طریق مایکروسافت تیمز ممکن است، اما تنها از طریق افزونه های منطبق سازی. با استفاده از Luware Stratus Team ،Stratus Agent و Nimbus شما امکان بهره بردن از ویژگی های اضافی برای شکل دهی به خدمات مشتریان را خواهید داشت.

مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business

مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business

در انتها به بررسی اجمالی و مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business میپردازیم. این مقایسه توسط مایکروسافت با بررسی برروی چندین مشتری اصلی خود صورت گرفته است.

Skype for Business Online vs Teams

سخن پایانی

پس از مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business، ممکن است افرادی که از Skype for Business Online استفاده میکنید نگران باشند. در آخر این نوید را به شما میدهیم که مایکروسافت تیمز تمامی ویژگی های که شما برای ادامه دادن به تجارت خود نیاز دارید را در بر خواهد گرفت. به واقع تیمز ویژگی های بیشتری دارد، و تجربه های کاربران حاکی از رضایت بیشتر مشتریان تیمز نسبت به اسکایپ میباشد.

یک دیدگاه در “مقایسه مایکروسافت تیمز و Skype for Business

  • با سلام و تبریک سال نو ، آیا نسخه موبایل نام افزار تیمز در ایران بدون vpnقابل نصب و استفاده می باشد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *