هوش تجاری در شیرپوینت بخش اول

این سری مقالات سعی در جهت فراهم آوردن دستورالعملهای سریع برای شروع سریع هوش تجاری توسط شیرپوینت دارد،

چشم انداز مایکروسافت برای BI

چشم انداز مایکروسافت برای ارائه ابزار BI است، که به تمام کاربران، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه را می‌دهد. کاربران همچنین باید انعطاف پذیری برای کار با ابزارهایی مانند اکسل و مایکروسافت Visio را نیز داشته باشند. این واقعیت که مایکروسافت همچنان به ارائه ابزارهایی که خود سرویس(Self-service) هستند، می پردازد بیشتر مشهود است. با انتشار اکسل 2013، که در پایه کد SQL Server 2012 بود به عنوان آخرین ابزار گزارش دهی قدرتمند، Power View به عنوان یک گزینه برای کاربران معرفی گردید. همچنین، PowerPivot دیگر دانلود جداگانه نیست، بلکه بخشی از اکسل 2013 است. اگر شما فکر می کنید که چگونه بسیاری از افراد از اکسل استفاده می کنند، به راحتی می توانید ببینید که این ابزار رایج ترین ابزار BI است.

وضعیت پارادوکس(دوگانگی) تحلیلی، بدین مفهوم که”کسانی که بیشترین تصمیمات را می‌گیرند، حداقل اطلاعات را دارند. کسانی که کمترین تصمیمات را در مرکز سازمان می گیرند بیشترین اطلاعات را دارند.”  کارکنان در خط مقدم توانایی اقدام در مورد بینش های مشتق شده از قابلیت های تحلیلی هستند، اما به ندرت اطلاعات لازم برای دستیابی به این بینش را دارند. آنها باید از بخش فناوری اطلاعات بپرسند و سپس در صورت درخواست اطلاعات از سیستم ها به اجبار به ابتدای راه باز می‌گردند. شکل زیر خلاصه چشم انداز مایکروسافت و جهت آن را برای ارائه BI به مردم برای کمک به آنها در حل پارادوکس تحلیلی نشان داده است.

هوش تجاری
چشم انداز مایکروسافت برای BI

قدرت محاسباتی مدرن باعث می شود BI بیشتر و بیشتر در دسترس همه کارکنان در یک سازمان باشد تا بتوانند تصمیمات سریع تر و آگاهانه تری بگیرند. مایکروسافت با ایجاد ابزارهایی که در این سری مقالات برجسته شده است، سخت تلاش کرده است تا دیدگاه و استراتژی خود را ارائه دهد.

شکل بالا جریان اطلاعات درست را که در زمان مناسب و در فرمت مناسب و به افراد مناسب ارسال می شود، نشان می دهد. پیدا کردن مقدار مناسب اطلاعات برای ارائه بسیار مهم است تا کاربران دستپاچه نباشند و در عین حال به آنها کمک کند تا با هم تمرکز کنند. جریان اطلاعات در تصویر به سه سطح تصمیم می پردازد: استراتژیکی، تاکتیکی و عملیاتی. هر کدام از اینها را شرح می دهیم:

استراتژیک

در سطح اجرایی، تصمیم گیری در مورد آنچه که شرکت به طور گسترده در حال انجام آن است، تصمیم گیری می شود که شامل انتخاب هایی مانند خطوط تولید، روش های تولید، تکنیک های بازاریابی و کانال ها می‌باشد.

تاکتیکی

تصمیمات گرفته شده در این سطح از تصمیمات استراتژیک را در سطح اجرایی پشتیبانی می‌کند. در این سطح، تحلیلگران بررسی می کنند که آیا پیش بینی ها اهداف مالی را در برنامه یک تا پنج ساله مشخص می‌کنند. اگر مشخص نمی کنند، عناصر پیش بینی‌ها باید تغییر کند. به عنوان مثال، پیش بینی مالی به صورت جزئی به منظور اندازه گیری و نظارت بر اهداف کلی شرکت در مقایسه با انتظارات سرمایه گذاران ایجاد شده است. انتظارات سرمایه گذاران براساس تعدادی متغیر است که شامل میانگین صنعت، اقتصاد و غیره هستند.

در این سطح، وضعیت پروفرم برای رسیدن به اهداف زیر استفاده می شود:

  • برآورد اثر تغییرات عملیاتی پیشنهاد شده، که باعث می شود تا مدیران تجزیه و تحلیل “چه میشود اگر” (What-if) انجام دهند.
  • پیش بینی نیازهای مالی آینده شرکت.
  • پیش بینی جریان نقدی تحت برنامه های مختلف عملیاتی، پیش بینی نیازهای سرمایه و سپس برنامه ای انتخاب می‌شود که ارزش سهام را به حداکثر برساند.

عملیاتی

تصمیمات عملیاتی شامل آنهایی هستند که روزانه توسط همه کارکنان برای حمایت از تصمیمات تاکتیکی ساخته می شوند. تأثیر آنها فوری، کوتاه مدت و معمولا کم هزینه است. عواقب تصمیم گیری عملیاتی بد معمولا حداقل است، اگر چه مجموعه ای از تصمیمات عملیاتی بد یا غلط می تواند باعث آسیب شود. اما زمانی که با یکدیگر هماهنگ می شوند، تصمیمات عملیاتی می تواند بر موفقیت شرکت تاثیر گذار باشد.

آیا همه اینها فقط تلاش دیگری در راستای بی نظمی “BI برای همه” است؟ ما باور نداریم. ما فکر می کنیم مهم است که از کارهایی که ممکن است برای تهیه داده ها ضروری باشد، آگاه باشید، بنابراین می توانید نتایج را برای افراد بیشتری در موقعیت‌هایی قرار دهید تا مشکلی از مشکلات ایجاد شده یا تنظیمات مربوط به یک شرکت بهبود یابد. مدل بلوغ BI منجر به تلاش و هماهنگی خوبی برای دریافت داده ها از سیستم ها در یک کشور می شود که می تواند مورد اعتماد واقع شود تا بتواند به پشتیبانی از تصمیم گیری هوشمندانه کمک کند.

بسیاری از شرکت ها از Excel برای جمع آوری داده های هوش تجاری استفاده می کنند و هنوز هم تعداد نامحدودی از “نسخه‌های حقیقی” (versions of the truth). همچنین شرکت ها اغلب افرادی دارند که باسوادتر از دیگران هستند و یا نفوذ بیشتری دارند، بنابراین افرادی هستند که در نهایت نیاز به بخش فناوری اطلاعات برای ایجاد و دریافت گزارشات دارند. افرادی هستند که می دانند چگونه می توانند گزارشات بصری بیشتری ایجاد کنند و در نتیجه، در کسب اطلاعات در مقابل تصمیم گیرندگان موفق تر هستند، حتی زمانی که داده های آنها معتبر نیستند.

شیرپوینت برای BI چه می کند؟

SharePoint Server   می‌تواند با استفاده از   SQL Server Reporting و ابزارهای هوش تجاری، جهت ایجاد داده های BI معنی دار استفاده شود. SQL Server زیرساخت اولیه داده ها و پلت فرم BI را برای ارائه نویسندگان گزارش و کسب و کار با داده های قابل اعتماد، مقیاس پذیر و امن فراهم می کند.

به دلایل زیادی گروه های SQL Server و SharePoint از همدیگر پشتیبانی می کنند تا محصولاتی مانند PowerPivot و SQL Server Reporting Services را به اشتراک بگذارند و بتوانند دارایی های BI را در لیست های شیرپوینت و سند کتابخانه‌ها به اشتراک بگذارند.

در زیر لیستی از مزایایی که محصولات SharePoint Server ارائه می دهند را مشاهده می‌کنید:

  • اگر کاربران شیرپوینت را پذیرفته باشند، به ایجاد و طراحی وب سایت خدمات خود عادت می‌کنند و به احتمال زیاد به سمت گزارشات خودآزمایی و تجزیه و تحلیل، به ویژه با Power View و PowerPivot در Excel، حرکت خواهند کرد.
  • تازه سازی منبع داده ها در شیرپوینت پیکربندی شده و برنامه ریزی شده است. شما از مدیریت وب سایت مرکزی، گزارش های تعاملی دارید که به شما در مدیریت و تجزیه و تحلیل تمام کارهای برنامه ریزی شده که منبع داده ها را تازه سازی می‌کنند، کمک می‌کند.
  • کاربران می توانند با قابلیتهای وراثت پذیر scalability, collaboration, backup and recovery, and disaster recoveryدر شیرپوینت برای مدیریت دارایی های هوش تجاری در PowerPivot, Excel, Visio, Report Designer, Power View, Report Builder, and PerformancePoint Dashboard designer سرمایه گذاری کنند.
  • استفاده از مکانهای مطمئن، دسترسی به انواع محتوای PerformancePoint Services، Excel Services و فایل های Visio Services را محدود می‌کند.
  • هنگامی که اتصال امنیتی و منبع داده برقرار می شود، انتشار به وب سایت شیرپوینت یک راه سریع برای به اشتراک گذاشتن دارایی های BI است که در نهایت به مدیران کسب و کار در تصمیم گیری های بهتر و سریع تر کمک می‌کند.
  • در شیرپوینت سرور با خدمات تجزیه و تحلیل شیرپوینت و PowerPivot، Excel Service ، Visio Services و PerformancePoint Services  به عنوان برنامه های کاربردی خدمات، داشبورد PerformancePoint و اقلام داشبورد در لیستها و کتابخانه های امن ذخیره می شوند و یک چارچوب امنیتی و انبارگونه ایجاد می کند.

The BI stack: SQL Server + SharePoint + Office (پشته هوش تجاری)

نمودار معماری که در شکل زیر ارائه شده است (به طور دقیق در سایت مایکروسافت TechNet در ” Architecture for Business Intelligence in SharePoint Server 2013 ” شرح داده شده است) یک کمک بصری برای اینکه چگونه هر یک از قطعات با هم کار می کنند را ارائه میدهد.

خلاصه ای بسیار کوتاه از آنچه که برای هوش تجاری در SharePoint  وجود دارد را بررسی می کنیم.

  • با استفاده از Power View مجاز به ایجاد مجوز در مرورگر می شوید.
  • در اکسل 2013، پایه کد SQL Server 2012 برای آخرین ابزار گزارش دهی، Power View را شامل می شود. همچنین، PowerPivot دیگر دانلود جداگانه نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از اکسل 2013 است.

گزارش نوشتن در بخش بعدی بحث شده است. نمایش گزارش می تواند در مورد هر مرورگر، در مایکروسافت آفیس، در تلفن های ویندوز 8 و دیگر دستگاه ها (مانند Surface و iPad) و در SharePoint Search رخ دهد.

SharePoint 2013 Services for BI.

Authoring in Microsoft BI tools (ابزارهای نویسندگی در هوش تجاری مایکروسافت)

هنگامی که صحبت از شیرپوینت و BI باشد، هدف اصلی این است که توانایی ایجاد بینش در ابزارهای نوشتن که در میان آفیس، شیرپوینت و SQL Server گسترش یافته است (در جدول زیر آمده است) را مورد استفاده قرار دهیم و سپس برای به اشتراک گذاشتن نتایج در نمودارها، گزارش ها، داشبورد ها و KPI ها. این بینش می تواند با سازمان، تیم یا جامعه یا فرد از طریق یک مرورگر به اشتراک گذاشته شود.

Microsoft BI Authoring

نمونه هایی از هوش تجاری در شیرپوینت

بخش های زیر نگاهی دارد به راه هایی که شما می توانید از ویژگی های SharePoint برای توسعه و تقویت قابلیت‌های هوش تجاری استفاده کنید.

PerformancePoint and the BI stack

شکل زیر نشان می دهد که چگونه یک راه حل با استفاده از PerformancePoint Services در شیرپوینت، یکپارچه با SQL Server 2012، KPI هایی را فراهم می‌کند که تصمیمات را در بخش فناوری اطلاعات در اختیار دارند. کارت امتیازی‌های عملیاتی IT نشان می دهد که چگونه فضای پایگاه داده به عنوان درصدی ساده، مقصد خود را برآورده نمی‌کند. پس از تصویر زیر یک توضیح مختصر منظوری را که در زیر نقاب تصویر قرار دارد را نشان می‌دهد.

From SCOM to PerformancePoint.
From SCOM to PerformancePoint.
  1. مدیریت عملیات سیستم مرکزی (SCOM) اطلاعات مانیتورینگ و عملکرد را از سرورهای مدیریت شده جمع آوری می کند.
  2. پایگاه داده Operations Manager داده ها را از سرورهای مدیریت شده جمع آوری می کند. داده ها جمع آوری شده و در جداول طراحی شده برای حمایت از نیازهای گزارش تولید ذخیره می شوند.
  3. زیرمجموعه کوچکی از داده ها در انبار داده های (OperationsManagerDW) به پایگاه داده BI (Operations Manager BI) تبدیل شده و بارگذاری می شود. این پایگاه داده شامل طرح های ستاره ای برای مکعب های پردازش تجزیه و تحلیل آنلاین (OLAP) است. همچنین کاربران می توانند داده ها را به یک مدل جدولی از انبار داده ها بارگیری کنند تا داده ها در یک جدول محوری در اکسل یا Power View ذخیره شوند.
  4. تجزیه و تحلیل خدمات مکعب های OLAP از داده ذخیره شده در پایگاه داده BI Operations Manager ساخته شده و پردازش می شوند.
  5. داده های موجود در مکعب های OLAP برای پرکردن کارت امتیازی، داشبورد و گزارش های تحلیلی PerformancePoint Server استفاده می شود. این اجزاء در اصل با استفاده از PerformancePoint Services 2013 Dashboard Designer ایجاد می شوند.
  6. کارتهای امتیاز، داشبورد و گزارش های تحلیلی به وسیله SharePoint Server برای جامعه کاربر قابل دسترسی هستند. پس از اینکه کارتهای امتیاز، داشبورد و گزارش های تحلیلی ابتدا ساخته و مستقر می شوند، نباید دوباره مجددا به آنها اعزام شود. این مولفه ها به عنوان اطلاعات جدید در مکعب های OLAP در دسترس می باشد.
  7. همچنین داده های ذخیره شده در پایگاه داده جدولی برای ابزارهایی مانند Excel و Power View 13 در دسترس هستند.

کارت امتیازی عملیات IT در سمت راست شکل بالا نشان می دهد (با الماس قرمز پرچم گذاری شده است) اهداف فضای آزاد پایگاه داده مورد نیاز نیست.

Power Pivot and BISM Model (گزارش تکمیلی برای ردیابی محصولات)

این مثال نشان دهنده سهولت ایجاد گزارش Power View تعاملی است. اما، اشتباه نگیرید؛ گرفتن اطلاعات قابل اعتماد ساده نیست، زیرا این مثال ممکن است اینگونه نشان دهد. داده هایی که از آن حمایت می شود، طی چند ماه، بررسی و بیشتر شده است. این یک دیدگاه سطح بالا از روند و مراحل برای رسیدن به داشبورد موفقیت آمیز محصول است.

داستان و گزارش مورد نیاز

یک تیم در مرکز تماس برای انتشارات Lucerne، سفارشات را مدیریت می‌کند. به طور خاص، کتاب های ایجاد شده توسط کاربر ایجاد شده است. این کتاب ها با تصاویر خانوادگی موجود در قالب تصاویر و اغلب مطالب از سایت های شبکه های اجتماعی شخصی ایجاد می‌شود. این تیم نیاز به یک گزارش تعاملی داشت که می توانست با اجرای منظم نظارت‌های مختلف بر اجرای دستورات، از طریق انجام نظارت بر آن عمل کند. این به آن کمک می‌کند تا فروشنده‌های شخص ثالث را که در انجام یک سفارش کتاب کمک می‌کنند، مدیریت کنند.

انتخاب یک ابزار، معرفی خودآموز BI و برنامه ریزی برای تصویب

پس از شناخت فرهنگ تیم، زیرساخت موجود و انتخاب مجموعه ابزار برای BI، تیم فناوری اطلاعات تصمیم به راه اندازی تجزیه و تحلیل خودآموزی (self-service) با استفاده از Power View و داده های اساسی از سیستم های داده خود با استفاده از PowerPivot در اکسل گرفته است.

درک فرهنگ: مرکز تماس در Lucerne Publishing بخش مهمی از شرکت است که یک فرهنگ مستقل زندگی را حفظ می‌کند. یک کاربر نزدیک به همه تیمها PowerPivot و Power View را یاد گرفته است و برای کمک به کاربران برای یادگیری و پذیرش گزینه های گزارش جدید در دسترس است. این تیم به خوبی می دانست که اگر آنها به تیم های دیگر در این شرکت نزدیک شوند، احتمالا به دلیل نبود منابع و اولویت، به مدت زمان انتظار بیشتری می‌رسند.

بلوغ BI: کاربران قبلا به استفاده از گزارش خدمات برای فیلتر کردن، جستجو و تجزیه و تحلیل داده ها برای مدیریت اجرای سفارش عادت کرده‌اند. آنها می‌خواستند گزارش‌هایی با تصاویر گوناگون تعاملی برای تجزیه و تحلیل و بینش عملی داشته باشند.

کشف یک مفهوم بصری برای گزارش

مدیر سرورهای اطلاعات شرکت در درک درستی از نیازهای تیم و آنچه که یک جدول نوارابزار بصری و تعاملی به نظر می‌رسید، درک خوبی داشت. آنها برای تحقیق بیشتر از تصاویر Bing برای نمونه های بیشتر استفاده نمودند. شکل زیر فقط یک مثال را نشان می دهد. به سرعت، هدف بر ایجاد یک گزارش مشابه با داده‌های انتشارات Lucerne تنظیم شده است.

داده‌های انتشارات Lucerne

نکته: یک روش عالی برای طوفان مغزی در انواع مسائل هوش تجاری و استفاده از نمودار‌ها، جستجو در Bing / تصاویر با کلمات کلیدی خاص برای نیاز شما است.

مراحل پیاده سازی

در این قسمت به شرح مختصر پیاده سازی گزارشات توصیفی می پردازیم.

تعیین منابع داده و وارد کردن داده ها

در این مثال، داده ها آماده گزارش هستند. از آنجا که توسعه دهنده داده ها نیاز به یک گزارش و سرویس های گزارش دهی SQL Server موجود (SSRS) را درک می کند، گزارش ها در حال حاضر توسط داده هایی که مدیریت شده است پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین، این فرآیند دشوار نیست. البته، هر مورد استفاده متفاوت است و تهیه داده ها ممکن است کار بیشتری باشد.

وارد کردن داده ها به PowerPivot، بررسی داده ها و طراحی

PowerPivot در اکسل 2013 انتخابی برای ایجاد اثبات مفاهیم و برای ایجاد گزارش های ویژه است. کاربران می توانند برنامه تازه سازی داده ها را در SharePoint برنامه ریزی کنند. گاهی اوقات گام منطقی بعدی این است که گزارش PowerPivot را با وارد کردن آن به ابزار مدل سازی جدولی در SQL Server Data Tools (SSDT) ​​رسم کنید. در آن لحظه می توانید یک بازخوانی داده (یا پردازش) را در یک برنامه انعطاف پذیر تر انجام دهید.

شما خواهید دید که بررسی داده ها در پنجره PowerPivot سریع و ساده است. شما می توانید روی ستون ها فیلتر کنید و به سرعت تعیین کنید که چه چیزی باید به مدل، با استفاده از ستون ها و محاسبات اندازه گیری اضافه شود.

در این مورد، جدول SQL در حال به روز رسانی تاریخ / زمان مهم برای هر وضعیت فرآیند است. با این حال، گاهی اوقات فرمول تجزیه تحلیل داده ها (DAX) را برای غنی سازی داده ها انجام می دهید. شکل زیر نمونه ای از یک ستون محاسبات ساده برای ارائه در PowerPivot یا Pivot Table در مدت زمانی که PO به Rendered (یا چاپ شده) در فرمت کاربر پسند ایجاد شده است.

PowerPivot Window and DAX for showing time between PO and Rendering
PowerPivot Window and DAX for showing time between PO and Rendering

در اینجا معادلات استفاده شده برای محاسبه ثانیه، دقیقه، ساعت و روز را مشاهده میکنید.

روزها:

IF(ISBLANK([Rendered]), 0, FLOOR(1. * ([Rendered]-[PO Assigned]), 1))

ساعات:

IF(ISBLANK([Rendered]), 0, FLOOR(MOD(24. * ([Rendered]-[PO Assigned]), 24), 1))

دقایق:

IF(ISBLANK([Rendered]), 0, FLOOR(MOD(24. * 60 * ([Rendered]-[PO Assigned]), 60), 1))

ثانیه ها:

IF(ISBLANK([Rendered]),0, 24. * 60 * 60 * ([Rendered]-[PO Assigned]))

تلفیق:

CONCATENATE(MyCanvas[PO-RenderHours]&” hrs “, [Minutes]&” min”)

 

شکل زیر یک نمای کلی از PivotTable در اکسل 2013 را نشان می دهد که در آن شما اقدامات و ستون ها را محاسبه می‌کنید.

A pivot table showing data for Lucerne Publishing

گزارش Power View را ایجاد کنید

گام بعدی ایجاد گزارش Power View از داده های جمع آوری شده در PowerPivot در اکسل 2013 است. برای مطالعه نحوه ایجاد گزارش ها در Power View مقالات بعدی را دنبال کنید. مقالات عالی برای ایجاد گزارش های کاربر پسند و داشبورد وجود دارد.

انتشار در شیرپوینت

به عنوان به روش، اکسل 2013 را با یک مثال PivotTable و Power View منتشر کنید تا کاربران بتوانند داده ها را در PivotTable کشف کنند و مکانیسم های Power View را برای تجزیه و تحلیل از طریق cross-filtering و تصویری متقابل فیلترینگ داشته باشند.

The Lucerne Publishing fulfillment report in presented in Power View for SharePoint.
The Lucerne Publishing fulfillment report in presented in Power View for SharePoint.

تغییر با توجه به نیازهای کاربر

شما با کار بر روی مدل، گزارش را تغییر دهید. برای مثال، شما می توانید با ساده کردن جدول داده ها برای هوش زمان و نشان دادن تفاوت زمانی بین هر حالت یک سفارش ساده، یا روشن کردن برچسب ها یا اضافه کردن ارزش ها این کار را انجام دهید.

SQL Server Data Tools را به صورت خودکار و رسمی تنظیم کنید

داده ها برای این گزارش خاص باید هر 15 دقیقه تجدید شوند، و به همین دلیل ما باید PowerPivot را به ابزارهای داده SQL Server 2012 وارد کنیم، به سرویس Analysis Services بپردازیم و یک job را تنظیم کنیم که اطلاعات را به طور مرتب به روز می کند. ما همچنین می‌خواهیم بهینه سازی داده ها را با ایجاد پارتیشن ها و فقط بازسازی پارتیشن MyCanvas_Current و پردازش (بازسازی) پارتیشن MyCanvas_Historical، فقط یک بار انجام دهیم.

اشتراک با تیم های دیگر (تصویب کاربری)

تلاش های شما برای ارتقاء یک گزارش بسیار مفید نباید تا زمانی که این گزارش را با مدیران تیم‌های دیگر به اشتراک گذارید پایان یابد. شما اکنون یک نمونه و کد خاصی دارید که می توانید با تیم های دیگر کار کنید. این مثال خاص برای تحلیل و گزارشگیری مدیریت فرآوری DNA و مدیریت فروش ارائه شده است.

ضبط آنچه مشتریان می گویند و اینکه چگونه گزارش تعاملی آنها را کمک می‌کند اقدامات پیشگیرانه در حالت های تاخیر در روند تحقق بخشیدن به آنها انجام می شود. این نظرات را در اختیار گروه های دیگر قرار دهید تا بتوانید از آنها بهره مند شوید.

خلاصه ای از مثال تحقیق

شکل زیر فقط یکی از نمونه های بسیار را نشان می دهد که می تواند واقعیت ها را به هم پیوند دهد یا اینکه یکی از چندین ابزار موجود را در SharePoint، SQL Server و Office به کار ببرد.

Power View example of a fulfillment report
Power View example of a fulfillment report

ایجاد گزارش با استفاده از خوراک Odata از لیست شیرپوینت

این به صورت شگفت انگیزی ساده است که بتواند داده ها را از لیست اشتراک گذاری شیرپوینت با استفاده از خوراک Odata در شیرپوینت رفرش نمود و مصرف کرد. یک رویکرد بسیار مفید این است که تجربیات تعاملی را برای لیست های شیرپوینت که کاربران آنرا در یک زمان بسیار طولانی اضافه کرده اند، استفاده نمود.

شکل زیر یک لیست را نشان می دهد که برای سه سال به روز شده است. از بحث و گفتگو با کاربران، آنها خواسته اند که دلایل بارگیری مجدد به سه بخش تقسیم شود تا مسئولیت جایگزینی و ارسال مجدد محصولات را نشان دهد.

Power View example derived from SharePoint list data
Power View example derived from SharePoint list data

نتیجه گیری

در این بخش، ما هدف و نیاز به هوش تجاری را در یک زبان که به کاربر تجاری هدایت شده است، مورد بحث قرار دادیم. این نشان داد که شرکت ها بسیار شبیه هواپیما هستند، زیرا آنها دارای یک مقصد یا هدف هستند و باید به طور مداوم به بازخورد ارائه شده توسط ابزارهایی که میزان ورودی های مختلف را اندازه گیری و نظارت می کنند، واکنش نشان دهند. این ابزار BI است که ما پیاده سازی می کنیم، به طوری که یک روش برای تجسم معیارها به ما می دهد و می‌فهمیم که چه اتفاقی افتاده است، چه اتفاقی می‌افتد، چرا اتفاق می‌افتد، و چه چیزی برای کسب و کار ما رقم می‌زند.

این بخش همچنین دیدگاه مایکروسافت برای BI را توضیح داد. توضیح داد که شیرپوینت برای BI چه کار می‌کند و چند مثال برای نشان دادن مزایای استفاده از شیرپوینت در موارد پیاده سازی هوش تجاری ارائه داد.

در انتها باز هم امیدواریم مطالب ما مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. منتظر ادامه مطالب باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *