امکانات جدید شیرپوینت 2019، سلام به 9 ویژگی و خداحافظی با 6 ویژگی دیگر

اوایل امسال، مایکروسافت برخی از ویژگی های جدید که قصد داشت تا با  SharePoint 2019 به ارمغان بیاورد، به اشتراک گذاشت. نسخه پیش نمایش جدید شامل بسیاری از این ویژگی ها و همچنین وعده ویژگی های بیشتر برای آینده است. که ما قصد دارید تا در این مقاله به شرح امکانات جدید شیرپوینت 2019 بپردازیم.

آموزش نصب شیرپوینت 2019

مایکروسافت برای ساخت شیرپوینت سرور 2019 همان پلتفرم اصلی SharePoint Online وSharePoint Server 2016  را استفاده می کند ، پس نباید جای تعجب باشد که شما شباهت زیادی بین این دو ببینید. شیرپوینت سرور 2019 ، تجربه ای مدرن برای همه کاربران آن است.

نسخه های مبتنی بر شیرپوینت هنوز هم به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال بررسی دو نرم افزار  Sharegate – Nintex نشان داد  هر دو شیرپوینت آنلاین و شیرپوینت 2016 جایگاه قابل ملاحظه ای را در سال 2017 به دست آوردند.  استقرار  SharePointبا افزایش 67 درصدی همراه بوده است در حالیکه استقرار  SharePoint Online  به 167 درصد افزایش یافت که این افزایش با افزایش 35 درصدی در استفاده از Office 365 همراه بوده است.

9 ویژگی اضافه شده به SharePoint 2019

به طور کلی، امکانات جدید شیرپوینت 2019، آنچه مایکروسافت “تجربیات مدرن یا “تجربیاتی که قانع کننده، انعطاف پذیر، همراه و آسان برای استفاده است” می خواند، است که آنها عبارتند از:

  1. SharePoint Home Page

صفحه خانگی SharePoint جایی است که کاربران به راحتی می توانند سایت های SharePoint  را در داخل سازمان پیدا کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند. کاربران همچنین اخبار را از سایت هایی که دنبال می کنند و از سایت های پیشنهاد شده پیدا می کنند. علاوه بر این، آنها می توانند سایت ها را از صفحه اصلی ایجاد کنند در صورتیکه Administrator  این قابلیت را فعال کرده باشد.

  1. 2. Lists and Libraries

این نسخه شامل تجربیات مدرن برای لیست ها و کتابخانه ها در team site است. لیست پیش فرض ها و کتابخانه برای متدوال ترین وظایف بهینه شده است که به کاربران اجازه می دهد که فایل ها را با استفاده از نوار فرمان همانند اسناد پین شده کپی کنند، فیلد را مانند لینک اضافه کنند و ستون ها را راحت تر فیلتر و طبقه بندی کنند.

  1. 3. Team, Site Pages جدید

Communication sites سایت های ارتباطی مکانی هستند که اخبار را به اشتراک بگذارند، یک داستان را نمایش دهند یا یک پیام دیگر را پخش کنند. بخش جدید Hero Web Part می تواند تا پنج مورد با تصاویر، متن و لینک ها را نمایش دهد تا توجه را به مهم ترین مطالب جلب کند.

  1. 4. صفحات جدید

صفحات جدید با استفاده از Web Partها ساخته می شوند که می توان آنها را با توجه به نیاز سفارشی کرد. کاربران می توانند اسناد را اضافه کنند، فیلم ها، تصاویر، فعالیت های سایت را در میان سایر موارد اضافه کنند. همچنین قادر خواهند بود از اسناد اکسل، ورد و پاورپوینت استفاده کنند و محتوای ویدیویی را نیز جاسازی کنند.

 

  1. تجربه جستجوی مدرن

شیرپوینت 2019 دارای موتور جستجو جدید است. در جستجوی مدرن، کاربران با شروع به تایپ نتایج را مشاهده می کنند و نتایج با ادامه تایپ به روز می شوند. صفحه نتایج نمای کلی از نتایج با دسته بندی بر اساس گروه نمایش می دهد. به عنوان مثال میتوانید در دسته بندی People  کاربران می توانند بر روی آدرس ایمیل کلیک کنند تا سریعا به آن فرد ایمیل بزنند.

  1. لیست ها

لیست های جدید افراد و گروه ها را قادر به دسترسی، اشتراک گذاری و همکاری در داده های ساخت یافته جهت انتقال اطلاعات از دیگر سیستم ها بهSharePoint  میکند. لیست های شیرپوینت 2019، هدایت و ارتباط و انتقال اطلاعات را ساده می کند.

  1. افزایش حجم ذخیره سازی در document libraries

ذخیره سازی فایلها از 10 گیگا بایت در SharePoint 2016  به 15 گیگابایت افزایش یافته است.

 

  1. نمایش PDF

شیرپوینت سرور 2019 اکنون میتواند اسناد PDF را نمایش دهد.

 

  1. استفاده از # و٪ کاراکتر در نام فایل ها و پوشه ها

استفاده از # و٪ کاراکتر در نام فایل ها و پوشه ها در SharePoint2019  پشتیبانی میشود. بدین ترتیب تمام نام های پوشه های ویندوز در SharePoint معتبر می شود و به راحتی میتوان با ذخیره ساز های شخصی مانند OneDrive، Sync انجام شود.

6 ویژگی حذف شده در SharePoint 2019

شیرپوینت  2019با استفاده از ویژگی های جدید به کار کردن همزمان روی فایل ها، لیست ها و کتابخانه ها کمک می کند. با این حال، تعدادی از ویژگی های در راه حذف شدن هستند که عبارتند از:

  1. 1. Newsfeed

ویژگی Newsfeed موجود در SharePoint 2019 فقط خواندنی خواهد بود. کاشی در راه انداز برنامه و گزینه برای پیاده سازی قابلیت خبرخوان نیز از این نسخه به بعد برداشته خواهند شد.

  1. 2. راهنمای سفارشی

موتورجستجو موجود در شیرپوینت نیز در آینده حذف خواهد شد. در این نسخه، مایکروسافت از  موتور on-premises استفاده کرده است که با  Office 365به روز و هماهنگ خواهد شد.

  1. SharePoint Designer 2013

SharePoint Designer (SPD)، نرم افزار رایگان ویرایشگر HTML برای ایجاد و تغییر سایت های مایکروسافت شیرپوینت، گردش کار و صفحات وب با SharePoint 2019 کار نخواهد کرد. SharePoint Designer تا سال 2026 دارای پشتیبانی برای مشتریان خواهد بود.

  1. 4. Multi-Tenancy

همانطور که مایکروسافت در حال تلاش برای نصب و استفاده  SharePoint Online است، تعدادی از قابلیت های چندرسانه ای شیرپوینت وابسته به فناوری های ابری است که در محیط های موجود در دسترس نیستند. به دلیل هزینه و پیچیدگی ارائه یک جایگزین به جای آن، در SharePoint 2019 در دسترس نخواهد بود.

  1. 5. سرویس Visio

سرویس Visio دارای دو گزینه برای ارائه نمودار Visio شامل مایکروسافت مبتنی بر Silverlight و مبتنی بر PNGاست. سیلورلایت از تاریخ 12 اکتبر 2021 پشتیبانی نخواهد شد. این به این معنی است که رندر مبتنی بر سیلورلایت در SharePoint Server 2019 Preview  دیگر پشتیبانی نخواهد شد.

  1. 6. راهکار Code-based sandbox

پشتیبانی از راه حل های Code-based sandbox از SharePoint 2019 حذف خواهد شد. راه حل هایSandbox  بسته های سفارشی سازی هستند که می توانند برای تنظیمSharePoint  در سطح مجموعه سایت استفاده شوند. آنها قبلا از SharePoint 2013 و SharePoint Online حذف شده اند.

دانلود شیرپوینت 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *