10 چیزی که باعث میشود عاشق امکانات مایکروسافت تیمز نسخه ی موبایل شویم

در این مقاله 10 مورد از امکانات مایکروسافت تیمز نسخه موبایل را بررسی میکنیم؛ با ما همراه باشید.

امکانات مایکروسافت تیمز

1- ساعات و روزهای آرام با امکانات مایکروسافت تیمز

مشخص کردن مرزهای شخصی و بهینه کردن ساعات کاری در راستایی که برای شما و شغل شما مفید باشد امری حیاتی است. زمانی که با تیمی از افراد کار میکنیم که در تایم زون های مختلفی قرار دارند، و شیوه وظایف شغلی متفاوتی دارند، یک فرد از تیم ما احتمالا مجبور است همواره و در تمام طول روز کار کند. در نسخه ی موبایلی تیمز، شما میتوانید “ساعات آرام” (به عنوان مثال از 7 شب تا 7 صبح) و “روزهای آرام” (برای مثال پنجشنبه و جمعه) را تنظیم کنید. این ویژگی به شما کمک میکند تا کنترل وضعیت های خارج زمان کاری را بدست بگیرید و از استرس رها شوید.

امکانات مایکروسافت تیمز
امکانات مایکروسافت تیمز

 

2- اشتراک گذاری محتوا در داخل جلسات از روی موبایل

این ویژگی مواقعی که شما از کامپیوتر خود دور هستید، ولی با این حال نیاز دارید تا محتوایی را به اشتراک بگذارید به کمک شما می آید. در نسخه ی موبایلی مایکروسافت تیمز، شما میتوانید اسلاید های پاورپوینت، ویدئوها، تصاویر و حتی صفحه ی موبایل خود را به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری محتوا

3- انتقال تماس از روی لپ تاپ به روی تلفن

تا به حال برای شما پیش آمده که یک کنفرانس مهم را برای رسیدن به ملاقات بعدی و یا حتی برای رسیدن به خانه و میل کردن شام رها کنید؟ تیمز یک تجربه ی یکپارچه را برای انتقال تماس از روی لپ تاپ به روی تلفن همراه شما ایجاد کرده است. این انتقال تماس بدون کوچکترین اختلالی در تماس شما انجام می پذیرد، بنابراین این امکان برای شما فراهم میشود که ادامه ی ملاقات خود را بر روی گوشی تلفن خود تجربه کنید.

انتقال تماس

 

4- پیام صوتی

یکی از امکانات مایکروسافت تیمز ارسال پیام صوتی میباشد.یکی از راه های عالی و جایگزین برای تایپ کردن در چت، ارسال پیام صوتی است. این گزینه برای مواردی که شرکت کنندگان از مناطق مختلف و با لهجه های مختلف صحبت میکنند، برای بسیاری از سازمان ها در ارجحیت قرار دارد. همچنین زمان هایی که شما پشت فرمان هستید، در حال پیاده روی و حتی آشپزی هستید بسیار مفید و کاربردی است. همچنین بر خلاف پیام های متنی، شما میتوانید لحن پیام خود را به راحتی منتقل کنید.

پیام صوتی

5- تم تاریک

همانند تم تاریک در برنامه های آفیس و تیمز نسخه ی دسکتاپ، حالا این تم بر روی نسخه ی موبایل هم در دسترس قرار گرفته است! این تم یک گزینه ی عالی برای محیط هایی با نور کم است، خستگی چشم را کاهش میدهد و برای ذخیره ی باتری گوشی نیز مثمر ثمر است.

تم تاریک

 

6- لنزهای یکپارچه شده ی آفیس

استفاده از دوربین گوشی برای گرفتن  و به اشتراک گذاری تصاویر، همین حالا هم یک ابزار قدرتمند است اما استفاده از لنزهای آفیس (Office Lens) از طریق تیمز آن را حتی به مراحل بالاتری رسانده است. لنزهای آفیس وقتی که از یک وایت برد یا یک سند عکس میگیرید تشخیص داده و عکس را متناسب با آن بهینه میکند، حتی عکس های مربوط به مستندات را شفاف میکند و وضوح نوشته های روی تخته را بیشتر میکند. همینطور می توانید یادداشت هایی را از طریق متن و یا حتی کشیدن تصاویر بر روی عکس با انگشت خود داشته باشید.

لنزهای یکپارچه شده

7- تغییر ترتیب Bottom Bar

امروزه، قابلیت شخصی سازی تلفن ها امری حیاتی محسوب میشوند. شما در نسخه ی موبایل تیمز می توانید تمامی آیتم های موجود در Bottom Bar را به بهترین نحوی که با آن ارتباط برقرار میکنید شخصی سازی کنید تا بتوانید دسترسی آسان و سریع تری به ابزاری که نیاز دارید داشته باشید.

امکانات مایکروسافت تیمز

8- اشتراک گذاری موقعیت مکانی

یکی از زیبایی های استفاده از تیمز بر روی موبایل این است که شما زمان هایی که در راه هستند و یا در شعب مختلف سازمان خود هستيد، به معنای واقعی کلمه میتوانید کارآمد باشید. وقتی که شما در سایت مشتریان هستید و یا در مسیر رفتن بر سر یک پروژه هستید، به راحتی می توانید موقعیت فیزیکی خود را از طریق برنامه ی موبایل تیمز با مدیر خود به اشتراک بگذارید. این موضوع، به خصوص برای افرادی با نقش های ارائه دهنده ی سرویس یا کسانی که رفت و آمدشان را به برخی سایت ها مستند سازی میکنند بسیار مهم است. از آنجایی که تمامی این کارها از طریق نرم افزار تیمز بر روی موبایل شما انجام می شود بسیار امن و قابل اعتماد است.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی

 

9- اولویت بندی اعلان ها

یکی از امکانات مایکروسافت تیمز اولویت بندی اعلان ها میباشد.این قابلیت که کارهایمان را قبل از اینکه به دفتر کار برویم آغاز کنیم بسیارعالیست، که همین امر باعث میشود ما شیفته ی قابلیت Swipe در تیمز شویم که میتواند پیامها و اعلان ها را به عنوان خوانده شده یا خوانده نشده علامت بزند. همانطور که میدانیم،  یک تفاوت بزرگ بین یک مکالمه ی چت متداول که در حین رفتن به سرکار انجام میدهید و یک اعلان با چندین آیتم که بایست از آن ها پیروی کنید وجود دارد.

امکانات مایکروسافت تیمز
امکانات مایکروسافت تیمز

 

10- تغییر شیفت با همکاران به عنوان یکی از امکانات مایکروسافت تیمز

وقتی در محل کارتان شما فرد خط اول باشید (پاسخگو ی پشت کانتر، کارشناس پاسخگوی تلفنی و …)، برخی اوقات پی بردن به یک موضوع ساده مثل برنامه زمانی هفته ی خود میتواند تبدیل به یک مشکل سرسام آور شود. به جای آنکه از کاغذ شیفت ها که بر روی دیوار چسبانده شده عکس بگیرید، یا شیفت های خود را به صورت دستی بر روی تقویم خود وارد کنید، و در به در به دنبال شماره ی همکارتان بگردید تا شیفت هایتان را عوض کنید، از قسمت شیفت ها یا همان Shifts در تیم استفاده کنید تا زمان بندی خود را مدیریت کنید و به آسانی با همکارانتان در تماس باشید. خواه شما مدیری باشید که شیفت های کارمندان را میچیند، یا فقط کارمندی باشید که به دنبال پی بردن به شیفت های هفته اش است، Shifts در تیمز هوای شما را دارد.

تغییر شیفت با همکاران

اگر هم اکنون نیز از مایکروسافت تیمز به جای اسکایپ  استفاده میکنید، مطمئن شوید که نسخه ی موبایلی تیمز را نیز بر روی گوشی خود نصب کرده اید تا از تمامی ویژگی های اشاره شده بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *