شیرپوینت را از کجا شروع کنیم

شیرپوینت بر خلاف تمامی سرویسهایی که اغلبا از شرکت مایکروسافت ارائه میشود، یادگیری سرویس شیرپوینت، از نصب آغاز نمیشود. شاید تمامی سرویسهای این کمپانی به صورت معمول پس از نصب قابل استفاده باشد، ولی این در مورد شیرپوینت صدق نمیکند، چرا که این سرویس یک نرم افزار نیست. بلکه یک نرم افزار ساز یا به قول خود مایکروسافت یک application builder است. از این بابت است که پس از نصب نمیتوان به سادگی این سرویس را در شرکت یا گروه های کاری استفاده نمود. در این مقاله بیشتر به دنبال بیان نحوه شروع به کار با شیرپوینت هستیم. به صورتی که به طور مثال نیازی در سازمان ما وجود دارد که ما به عنوان مدیر فناوری اطلاعات، مدیر IT، مدیر سیستمها و روشها و یا هر سمت مرتبط دیگر، مامور به رفع این نیاز شده باشیم، حال باید چه کنیم؟ حال باید شیرپوینت را بشناسیم تا بتوانیم ببینم آیا برای ما مفید فایده است، یا خیر؟ امیدوارم که این مقاله بتواند در این شناخت به شما کمک نماید:

خوشحالی سازمان با شیرپوینت happy sharepoint

ابتدا باید در این باره بدانیم، که اصلا شیرپوینت چیست؟

فدم دوم، یافتن نیاز واقعی سازمان

قدم سوم، آشنایی اولیه با امکانات شیرپوینت و کاربری آن

قدم چهارم، آموزش کاربری حرفه ای شیرپوینت

قدم پنجم، آموزش فرم و فرایند

قدم ششم، آموزش نصب و پیاده سازی

قدم هفتم، شناخت زیرساخت و معماری شیرپوینت

قدم هشتم، شناخت محدودیت ها و مشکلات شیرپوینت

قدم نهم، ارائه پلن اجرایی درخور سازمان جهت رفع نیازهایی که در مرحله دوم یافته شده است.

این مقاله به مرور زمان تکمیل خواهد شد. چرا که هر یک از این قدمها شامل آموزشها و مقالات فراوانی خواهد بود. در صورتی که این مقاله را زمانی مطالعه میکنید که تمامی این قدمها لینک به صفحه مورد نظر نیست، لطفا شکیبا باشید و ما را در سایت دنبال کنید.

2 دیدگاه در “شیرپوینت را از کجا شروع کنیم

  • بنظرم بشه کار های فاخری باهاش ارائه کرد
    که سریع ، ارزان و قابل توسعه باشه

  • سلام. ضمن تشکر از شما بابت انتقال اطلاعات. در خط اول یک اشتباه تایپی وجود دارد. کلمه غالباً به صورت اغلبا درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *