طراحی انبار در شیرپوینت

ما در مقالات متعدد در خصوص کارایی و کاربرد شیرپوینت در طراحی و پیاده سازی فرم ها و فرآیندهای سازمانی توضیح داده ایم. در اینجا میخواهیم برای نمونه طراحی انبار در شیرپوینت به کمک فرم ساز InfoPath و فرآیند ساز Nintex  پیاده سازی کنیم. در این ویدیو ها با توضیحات تکمیلی جناب آقای مهندس پژوم می توانید به راحتی یک فرم جهت طراحی انبار در شیرپوینت پیاده سازی کنید. برای یک انبار شما به چند لیست در شیرپوینت نیاز دارید. لیست حواله ورود یا خروج کالا برای ثبت  حواله های انبار مورد نیاز است. لیست موجودی انبار که با یک فرآیند موجودی هر کدام از اقلام کنترل می شود.

فرآیند بدین صورت است که فردی که کالا را نیاز دارد درخواست کالا را ثبت می کند. مدیر واحد شخص تایید می کند.سپس بعد از تایید مدیر انبار، این جنس از انبار کم می شود.

در مرحله اول فرم درخواست اقلام مصرفی از نوع فرم لایبرری ساخته می شود. در یک درخواست امکان ثبت اقلام زیادی وجود دارد. لذا نیاز به استفاده از Repeating Table داریم.

در ویدیو بعدی ساخت یک دکمه یا Button جهت ثبت فرم در InfoPath  توضیح داده شده است.  

در این ویدیو نحوه ساخت فرآیند با نینتکس توضیح داده می شود. اقلام مورد نیاز در یک Repeating table قرارداده شده است. یعنی کل فرم در یک قالب XML ذخیره شده است. لذا از  Query XML استفاده میکنیم و به کمک XPath Builder خروجی مورد نیاز از فرم را تهیه می کنیم و در Workflow Variable ذخیره میکنیم.

Action دیگری که در این فرآیند مورد نیاز است For each می باشد. توضیحات کامل را در ویدیو زیر مشاهده نمایید.

برای طراحی انبار در شیرپوینت در قسمت بعدی Collection operation در نینتکس توضیح داده شده است تا مقادیر هر ردیف فرم درخواست اقلام در متغیر نگهداری شود. بعد از این نیاز است تا این اقلام در لیست دیگری ذخیره شود. لذا Create item  در نینتکس آموزش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *