ویژگی های جدید مایکروسافت تیمز

در آگوست 2019، ما شاهد آپدیت هایی در Microsoft Teams  بودیم که به افزایش تجربه ی استفاده از این محصول کمک شایانی میکند، در کنار آن، چندین آپدیت دیگر که بر روی تماس های صوتی و تصویری تاثیراتی داشته است را بررسی میکنیم. در این مقاله،  با ویژگی های جدید مایکروسافت تیمز که در آگوست 2019 اعلام شد آشنا می شویم.

ویژگی هایی که در آپدیت جدید مایکروسافت تیمز وجود دارند شامل موارد زیر می شوند:

چت و Collaboration

تماس ها و جلسات

معرفی Meetings First

توسعه دهندگان

تیمز برای آموزش

چت و Collaboration

تیمز به شما کمک میکند تا “زمان تمرکز”  را حفظ کنید.

“هرکجا که تمرکز به آن سمت برود، انرژی نیز به همان سمت می رود” – وین دایر.

گاهی اوقات، افراد پر مشغله روزهای خود را درگیر جلسات و ملاقات ها هستند و برنامه ریزی برای تمرکز بر روی کارشان را بدون آنکه هیچ گونه عامل منحرف کننده ای بر روی آن تاثیر داشته باشد فراموش میکنند. آنالیز من به شما این امکان را میدهد که الگوی کاری خود را ملاحظه کنید و راه هایی که میتوان از طریق آن هوشمندانه تر کار کرد را آموزش میدهد، از جمله این راه ها میتوان به  پیشنهادات قدرتمندی که توسط هوش مصنوعی برای “زمان تمرکز” بر روی تقویم وجود خواهند داشت اشاره کرد (به عنوان مثال، به شما اطلاع میدهد هفته ی شما با ملاقات ها پر شده است). وقتی که شما “زمان تمرکز” را بر روی آنالیز من (MyAnalytics) برنامه ریزی میکنید، تیمز به صورت اتوماتیک به شما کمک میکند تا تمرکز خود را از طریق تغییر وضعیت حضور شما به “Focusing” یا “در حال تمرکز”، در آن بازه زمانی بخصوص، هیچ اعلانی را به شما نمایش نمی دهد. برای مطالعه در مورد وضعیت حضور “در حال تمرکز”، این لینک را بخوانید.

وضعیت حضور
تماس ها و جلسات

با استفاده از “Microsoft Teams Rooms” ما یک ابزار جادویی را در جلسات خود خواهیم داشت که این امکان را به تیم ما میدهد تا در یک مکان، صرف نظر از اینکه به صورت فیزیکی داخل جلسه هستند یا از راه دور، کنار هم باشیم.

نحوه ی کار با آن ساده است. فقط کافیست یک اتاق کنفرانس خالی پیدا کنید و با استفاده از قابلیت Proximity Join به یک دستگاه Microsoft Teams Rooms متصل شوید.

حتی با وجود تکنولوژی های پیشرفته ای که در دسترس ما وجود دارد، تخته های وایت برد قدیمی همواره نقش مهمی را در بسیاری از اتاق های جلسات ایفا میکند و میتواند به عنوان یک ابزار همدستی بسیار عالی عمل کند. حتی با وجود اینکه Teams یک تجربه ی ملاقات آنلاین فوق العاده را برای کسانی که نمیتوانند در اتاق جلسات حاضر باشند و به صورت آنلاین و از راه دور در جلسات شرکت می کنند فراهم میکند.

برنامه ی “اتاق مایکروسافت تیمز” با یک آپدیت جدید، شامل ویژگی “دوربین محتوا” شده است. این تکنولوژی به صورت اتوماتیک، وایت برد موجود در اتاق را شناسایی میکند، آن را Crop میکند و محتوای آن را برای کاربرانی که در اتاق نیستند به اشتراک میگذارد. با استفاده از این تکنولوژی، تمامی مطالب جدید در حال اضافه شدن، مرتبا” کپچر میشوند تا همه ی افراد از تمامی مطالب با خبر باشند. حتی وقتی شخصی مقابل تخته ایستاده باشد، افرادی که از راه دور در جلسه حضور دارند، میتوانند مطالبی که روی تخته نوشته شده است را ببینند.

پیش تر، مشاهده ی وایت برد محدود به افراد حاضر به صورت فیزیکی در جلسات میشد، و اطلاعات به خوبی به تمامی افراد منتقل نمیشد. پس حالا، همه ی ایده ها و تفکرات خلاقانه ی روی تخته، می تواند به صورت دیجیتالی هم مشاهده شود. این ویژگی برای تمامی افراد حاضر در جلسه، صرف نظر از اینکه داخل اتاق باشند یا نه، یک جلسه با تجربه ی فراگیر را رقم خواهد زد. پس دیگر عدم حضور فیزیکی در جلسات، برای تیم ما یک محدودیت نیست.

اگر در جلسه بخواهید بر روی یک فرد بخصوص تمرکز کنید، کافیست آن شخص را از طریق کنسول پین کرده و آن فرد رو بر روی حالت Full Screen قرار دهید. فراتر از آن، مایکروسافت می خواهد به افراد خارج از اتاق این حس رو القا کند که آنها هم در بطن جلسه هستند.

با مایکروسافت تیمز ، به نحوی همکاری کنید که انگار همه در یک جا هستید.

برای آنکه اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی جذاب بخوانید، این لینک را مطالعه کنید.

 
معرفی Meetings First

با استفاده از قابلیت “Meetings First” مایکروسافت تیمز را به سرور Skype for Business متصل کنید.

این ویژگی، مختص به کاربران Skype for Business سرور میباشد که میخواهند یک ملاقات خلاقانه را که امروزه در تیمز وجود دارد تجربه کنند. “Meetings First” یک حالت پیکربندی است که به سازمان ها این اجازه را میدهد تا استفاده Skype for Business سرور، برای چت و Enterprise Voice را در سطح سازمان خود داشته باشند اما ملاقات های خود را به سمت راهکارهای Cloud و مایکروسافت تیمز منتقل کنند.

Meetings First

“Enterprise Meetings First” برای سازمان هایی طراحی شده است که نیاز به فضای کاری Voice اسکایپ دارند اما در آن واحد، خواهان استفاده از محیط با کیفیت تر مایکروسافت تیمز برای جلسات و ملاقات های کاری خود هستند. این قابلیت جدید، یعنی Meetings First، تمامی ورژن های Skype for Business را پشتیبانی میکند؛ اگرچه کاربرانی که از ورژن های جدیدتری استفاده می کنند تجربه ی همزیستی بهتری را خواهند داشت. شایان ذکر است، سازمان ها نیاز به داشتن لایسنس تیمز هستند، همچنین در صورتی که نیاز به ویژگی PSTN Dial-in  دارند نیاز به تهیه لایسنس برای کنفرانس های صوتی یا Audio Conferencing نیز دارند.

هیوستون، ما صدا داریم!

مایکروسافت درخواست های ما را شنید! حالا این ویژگی برای کاربران مایکروسافت تیمز فراهم شده است تا بتوانند در حین انجام ملاقات هایشان صدایشان را نیز به گوش هم برسانند! بنابراین، تمامی شرکت کنندگان در یک جلسه، چه دور و چه نزدیک، هر صدایی را که شما در ارائه ی مطالب خود ارائه میدهید را نیز می شنوند. پس راحت باشید، هر ویدیویی که در ارائه ی مطالب خود میخواهید بگذارید و نگران صدای آن نباشید! برای آشنایی با چگونگی تنظیمات این بخش به این لینک مراجعه کنید.

توسعه دهندگان

برنامه های شخصی بر روی موبایل در مایکروسافت تیمز (در حال تست)

برنامه های شخصی یک بخش مهم برای این است که از طریق آن میتوانید مایکروسافت تیمز را برای سازمانتان شخصی سازی کنید. بوسیله ی این ویژگی برای استفاده کنندگان این توانایی را فراهم می سازد تا در سازمانتان به برنامه ی های دیگر از طریق Microsoft Teams دسترسی داشته باشید. تیم مایکروسافت از این بخش به خوبی و با افتخار نام میبرد و می گوید این بخش در حال حاضر در دسترس توسعه دهندگانی است که میخواهند اجرای برنامه های شخصی خود را در مایکروسافت تیمز تجربه کنند. مایکروسافت به دنبال آن است تا در فصل پایانی سال 2019 میلادی این ویژگی را برای کاربران موبایل گسترش دهد.

مایکروسافت تیمز
تیمز برای آموزش

تب پیشرفته شده ی تکالیف یا Assignments ویژگی بعدی است که آن را بررسی میکنیم. به آن به چشم “لیست وظایف” نگاه کنید. اگر یک معلم هستید، این به آن معناست که میتوانید از آن به ابزاری برای بررسی نمرات دانش آموزان خود نگاه کنید. برای دانش آموزان، به معنی مکانی برای ثبت زمان سررسید کارهاست.

تیمز برای آموزش

وقتی تکلیفی را ایجاد می کنید، آموزگاران می توانند منابعی را که مرتبط به آن تکالیف است در اختیار اعضای گروه بگذارند؛ به سادگی و با انتخاب Select Resources بر روی تکالیف شما و انتخاب منبع مورد نظر از قسمت انتخاب فایل این کار امکان پذیر است و دیگر نیازی به فرستادن محتوای کاربردی بین اعضای Teams نیست.

مایکروسافت تیمز

وقتی تکالیف را برنامه ریزی میکنید و تاریخ سر رسید ها را مشخص میکنید، شما حتی قادر خواهید بود تا زمان ارائه ی آن ها را نیز معیین کنید. هنگامی که زمانی برای ثبت فعالیت ها مشخص شد، هیچ فعالیت دیگری نمیتواند بعد از آن تاریخ ثبت شود.

مایکروسافت تیمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *